Is het normaal dat na 4 jaar steentapijt in de woonkamer op verschillende plaatsen loskomt en putjes veroorzaakt? Geen garantie meer, wat te doen nu?

Steentapijt living en keuken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

Dat lijkt me niet. Ondanks dat de garantie is verlopen kun je misschien aanspraak maken op een coulance regeling.
Een coulanceregeling gaat vaak over de verwachte levensduur.
Hoe lang gaat het normaal mee? 10 jaar?
Dan is het normaal dat de reparatie voor 60% voor rekening van de levarancier komt.
Hij HOEFT dit NIET te doen uiteraard.

Toegevoegd na 1 minuut:
levarancier=leverancier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat je geen garantie meer hebt, staat los van het feit dat je recht hebt op een deugdelijk product. Als ik googel op steentapijt, lees ik steeds dat de levensduur zo lang is. Dat lijkt bij jou dus niet het geval.

In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Je moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat je van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
· wat de verkoper heeft gezegd
· wat er in reclame is gezegd
· het merk
· de prijs
· of het product nieuw of tweedehands is

Hoe lang moet een product meegaan?
Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Een wasmachine gaat bijvoorbeeld vaak langer mee dan een mp3-speler. Het is verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. U kunt dit ook aan de fabrikant van het product vragen.

Wanneer voldoet een product niet aan de verwachtingen?
Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Hebt u een product verkeerd gebruikt of hebt u een product beschadigd? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen.

Je hebt dus recht op een deugdelijk product. Helaas is recht hebben en recht krijgen niet hetzelfde…