Mag ik als huurder een kast verwijderen uit een gestoffeerde woning?

Is een gestoffeerde huur inclusief of exclusief een kast die er nog staat? Mag die kast verwijderd worden zonder dat ik hem achteraf moet betalen? Even er vanuitgaande dat dit niet besproken kan worden met verhuurder.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
2.6K

Antwoorden (2)

Nee , grote kans als jij die kast verwijdert , zonder toestemming verhuurder dat je bij vertrek weer zo'n kast of een bedrag daarvoor moet betalen. Het is anders indien die kast door vorige bewoners is achtergelaten . En dat verhuurder daar niks mee van doen heeft . Maar pas het kan zijn dat verhuurder tegen vorige bewoner heeft gezegd ik neem die kast over . In veel huizen horen de kasten bij het huis . Of je ze nu mooi vind of niet . Succes. Ps maak een foto Vd kast zoals die nu is ,tevens Vd gordijnen enz ook van de keuken , badkamer , stucwerk enz wel zo handig als je ooit het huis verlaat . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, die mag je niet zo maar permanent verwijderen (weggooien, verkopen etc) die kast blijft eigendom van de verhuurder en zal de verhuurder dus weer terug moeten krijgen, op het moment dat de huurperiode afloopt.

wat je wel kan doen is zelf de kast tijdelijk ergens anders op slaan, of vragen aan de verhuurder of hij dat wil doen.