Hoe kan ik hulp krijgen bij het ontwerpen van kamers in een woning?

Het staat er misschien een beetje vreemd, maar het gaat om het volgende.

We hebben een woning gekocht waar veel aan moet gebeuren. Maar ik zie het niet meer helemaal en het vliegt mij aan.

De huiskamer is bijv een rare, onhandige indeling, de badkamer moet nog helemaal aangelegd worden, alleen de wanden staan er.
Ik zoek iemand die mij tips geven daarbij, een ontwerper of zoiets?
Kan ik ergens vrijblijvend advies vragen?

Wie kan mij tips geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1K

Antwoorden (3)

Als je de maten opneemt van de ruimtes, dan kun je bij een sanitairzaak, gratis advies krijgen voor je inrichting, vaak ook met tekening voor thuis. Je kunt er dan nog over na denken wat je wil, tevens kun je het sanitair en tegels daar bezichtigen. Dit geldt ook voor de woonkamer, alleen moet je dan naar de betere meubelzaak, al kun je bij IKEA ook al een eind komen hiermee. Bij de bouwmarkt en verf speciaalzaak kun je advies krijgen over kleuren verf en latex, maar ook vaak over behang en gordijnen, maar soms ook vloerbedekking. Maak een briefje wat je wensen zijn voor woon- en badkamer. Je kunt ook een architect inhuren, maar dat kost handen vol geld. Kijk ook eens in de woontijdschriften, daar krijg je ook goede ideeën van.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je, (dat ik daar zelf niet aan heb gedacht !). Ik zag het gewoon niet meer.. Ik ga het eens goed opmeten en naar div. zaken toe.
THANKS!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak een plattegrondje, leuk om te doen, dat uitzoeken van kleuren en materialen. Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf totaal geen ideeen op dit moment, ik ben even helemaal "leeg". Komt wel weer, maar ik heb nu wel even hulp nodig, helaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begin eens in de bouwmarkt, verzamel daar een aantal kleurkaartjes, die vind je bij de verf en zijn gratis. Kijk welke kleuren je mooi vindt en neem die mee. Hou de kaartjes tegen de wand waarvan je denkt, die kleur is daar wel mooi, kijk goed wat die kleur op je wand doet, doe dit bij dag- en kunstlicht, zodat je weet hoe dat eruit gaat zien. Lichte kleuren geven ruimte, donkere kleuren doet de ruimte (meestal) kleiner lijken. Vergeet ook niet een goed verlichtingsplan te maken, dat is een heel belangrijk iets in huis. Stem je verf/behang af op je meubels.
Op de site verbouwkosten.com/ kun je eens rondneuzen, en vragen stellen, op die manier weet ik zeker dat je er spoedig uitkomt.
Je kunt ook kijken op werkspot.nl
Bart
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eerst wat je aan de muren en vloeren wilt veranderen (behang, verf, andere vloer?). Je kan bv. gaan kijken in winkels naar kleuren van verf en behang, de vloeren die ze hebben, of eventueel vloerbedekking. Als je dit hebt vastgesteld, kun je meubels gaan uitzoeken. Kijk wat bij je huis past en wat jij mooi vindt. Ik krijg altijd veel inspiratie van de Ikea (alleen rondkijken en niets kopen) of van die catolugussen van meubelwinkels.
Wat ook erg handig is is het programma Floorplanner.nl. Je kan daar je eigen huis inrichten.
Zoals je ziet kan je zelf ook nadenken over je interieur. Anders lees je de vorige reacties maar, die zijn ook erg handig.