ik wil een schilderij ophangen zonder lijst, hoe doe ik dat?

Het schilderij isop bord plaat. (dus geperst hout) 3 mm dik en ongeveer 60 bij 90 cm. Het moet komen op een stenen, gestucte muur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
4.5K

Het beste antwoord

Wat mij als eerste te binnen schiet is een kabeltje (vinyldraad ofzo) aan de achterkant van links naar rechts ertegenaan lijmen en die dan over een schroefje hangen.
Maar je kunt de draad ook wat langer houden en hem in het midden verticaal op de achterkant plakken zodat je het schilderij met die draad aan het plafond kunt hangen (Of aan een soort gordijnrail zoals je in sommige galerieën en musea wel eens ziet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt een beetje aan het gewicht, maar het netst lijkt mij schilderij haakjes + 2 spijkertjes of schroefjes

Zie link
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze verkopen bij de bouwmarkt van de haakjes en steuntjes die je in de muur kunt schroeven, als je daar je schilderij tussen klemt zit het vast.