Wat heb ik voor een buffetkast gekocht?

Deze kast heb ik net van een meneer gekocht, die hem zelf al 35 jaar had. Hij had hem gebruikt uit Frankrijk gekregen. Alles andere is onbekend.
Ik heb het idee, dat het bovenste gedeelte oorspronkelijk niet bij de kast hoorde. Het ziet er net iets anders ui. De kast is met mahonie fineer afgewerkt op zacht hout. Heeft iemand een idee waar de kast vandaan kan komen of hoe oud hij kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Wij hebben met ons bedrijf deze kasten in de jaren 70 nagemaakt,volgens mij is dit een Engelse kast uit de jaren 50,of het bovenstuk er bij hoort dat kan ik niet beoordelen.
Het is een mooie kast ziet er gaaf uit, een mooie koop.
Als je deze kast in je interieur wilt houden, dan je dat gemakkelijk combineren met
creme of wit.
Wij komen ook regelmatig tegen dat mensen deze kasten wit maken,dat is super mooi,maar dat moet je natuurlijk wel willen.
In ieder geval heb je een prachtige kast gekocht, plezier er mee.
burgos