Waar moet ik op letten bij het kopen van een lattenbodem?

De maat hoef je niet te noemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Antwoorden (2)

De combinatie met het matras vooral. Niet elk matras kan samen met een lattenbodem. Verder of je het hoofdeinde verstelbaar wil (en ook het voeteneinde) en waar de lattenbodem in moet (ombouw).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige lattenbodems kun je verstellen afhankelijk van het gewicht van de slaper. Een zwaar iemand kan dan toch goed gesteund slapen zonder dat de latten te ver doorbuigen. Een dunne vrouw heeft zo ook de mogelijkheid om de latten aan te passen als ze zwanger is en dus zwaarder. Die aanpassing gaat via de steuntjes, zeg maar de gewrichten, aan de uiteinden van de latten. Sommige lattenbodems hebben ook een soort aanpasbare steuntjes in het midden van de latten.
Dit soort latenbodems ( bijv. Lattoflex) zijn niet bepaald goedkoop, maar ideaal, zeker als de ene partner zwaar is en de andere licht. Zelfde lattenbodems, individueel afgesteld. Over de keuze van het matras is hierboven al gesproken.
Uiteraard is de keuze voor een duur of goedkoper product heel persoonlijk. Maar er van uitgaande dat je een derde van je leven op bed doorbrengt was voor ons een reden om eens heel goed rond te neuzen.