Hoe kan je het best een bakstenen openhaard met inbouwcassette moderniseren?

We hebben dus een openhaard met inbouwcasette. De show bestaat uit geschilderde bakstenen. We hadden dat graag moderner en strakker gehad. Hoe kan je dit het beste doen ? De schouw word wel heel warm tijdens het gebruik van de openhaard. Gyprok ertegen ? is dat wel brandveilig ? Kan deze show ook bepleisterd worden ? Gaat dat niet scheuren ?

11 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het wit kunnen laten stucken.
doralien
11 jaar geleden
Ok maar gaat dat stuckwerk dan niet barsten????door de hevige warmte?
paulus811
11 jaar geleden
Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb de hele haard gesloopt. Vervolgens de muren glad laten stuken en een moderne spekstenen kachel geplaatst. Heb er nog geen seconde spijt van. Brand veel prettiger, blijft nog uren warm en staat mooier dan een gat met een zwarte doos erin (vind ik dan).

Antwoorden (2)

Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb de hele haard gesloopt. Vervolgens de muren glad laten stuken en een moderne spekstenen kachel geplaatst. Heb er nog geen seconde spijt van. Brand veel prettiger, blijft nog uren warm en staat mooier dan een gat met een zwarte doos erin (vind ik dan).
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
gaat dat stukwerk dan niet barsten ?????
Wij hebben veel zaken bezocht die open haarden verkopen,maar het beste antwoord vonden wij op de site, ideeen open haarden, moet je maar eens kijken,keus genoeg.
Succes.
burgos
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Kan je de link van die site bij je antwoord zetten? Lijkt mij handig voor de vraagsteller!