Wat voor plantjes of bloemen zijn er mogelijk in een vrij donkere omgeving?

Een tijdje terug ben ik verhuisd naar een studio op de beganegrond in een winkelstraat. De straat is vrij smal met gebouwen van 2/3 verdiepingen. Hierdoor komt relatief weinig zonlicht binnen.
Het licht komt alleen aan de voorkant van de studio, achterin de studio is het zonder lamp altijd vrij donker. Verder is de temperatuur elektronisch geregeld het is dus eigenlijk nooit warmer dan 22C.
Wat voor plantje zou er in dit huis kunnen passen?

Als u meer informatie nodig heeft betreffende de omgeving plaats dan gerust een reactie.

mvg, floeper

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

De allersterkste plant die geen zonlicht nodig heeft is de aspidistra, een plant met lange groene bladeren. IJzersterk. beetje bladglans af en toe of eens spuiten, ideaal. Verder is een spatifilium ster ,en kunnen sanseveria's veel hebben. Agaves ook. Bloeiende planten werken op zonloze plekken niet echt, hoewel een kalanchoë het best een tijdje uithoudt. Die kan je als wegwerpplant zien. Maar ik nam hem als hij een beetje zielig werd gewoon mee naar huis, lekker in de zon, afknippen en na een tijdje was ie weer als nieuw.
Ga voor een aspidistra, die stelt nooit teleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ‘Aglaonema commutatum’ is een sterke bladplant die met weinig licht en een minimale temperatuur van 15°C. in elke ruimte kan groeien. Laat de potgrond tussen twee gietbeurten in licht opdrogen.

http://www.groen.net/Article.aspx?id=590

De ‘Cissus rotundifolia’ kan op een wat donkerder plek staan. De minimumtemperatuur voor deze plant ligt rond de 16°C. Laat de potgrond tussen twee gietbeurten in licht opdrogen. Maximaal 1 keer per week water geven is voldoende.

http://www.groen.net/Article.aspx?id=4881

En een cactus groeit ook met weinig licht.