Waarde antieke gecaptioneerde stoel?

Ik heb een oude antieke stoel gekocht, en vind hem echt mooi qua stijl. Nu denk ik er over hem opnieuw te laten bekleden alleen wordt hij dan minder waard? en is hij überhaupt antiek? Wat ik denk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.9K

Antwoorden (2)

Het woord antiek is een collectieve aanduiding voor oude kunst-, sier- en gebruiksvoorwerpen.
Het zegt dus niets over de exacte ouderdom en al helemaal niets over
de waarde.
Zo'n stoel als op de afbeelding kan best heel oud zijn en veel waard.
Maar het kan ook volkomen kitsch zijn, 30 jaar veel gebruikt en dan ziet ie
er ook oud uit.
Op zich maakt dat natuurlijk ook niets uit als jij dit mooi vind.

Maar misschien krijg je hier een duidelijker antwoord:
Stel online je vraag in de rubriek Antiek en krijg online een antwoord van de specialist in Antiek.
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=246781

Toegevoegd na 2 minuten:
Gespecialiseerd in antieke meubelen, maar of het gratis is?
http://www.antieksite.nl/c-82188/antiek-taxeren-taxatie/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed gerestaureerde stoel is veel meer waard dan de stoel op de afbeelding.

Bel een goede meubelstoffeerder het goed opnieuw stofferen maakt de stoel ruim het dubbele waard, of dit wederom met leer moet betwijfel ik daar ik dat soort stoelen meestal zie met origineel stof.