Mijn zoon heeft per ongelijk onze aanrecht met de ketel brand schade gedaan. Word deze door onze inboedel verzekering vergoed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwarmingsketel of waterketel ? Een aanrecht wordt wel geacht hittebestendig te zijn, dus ik vrees het ergste......

Antwoorden (2)

Als de schade door kinderen zijn meeverzekerd en je inboedelverzekering dekt dit soort schade dan is het mogelijk dat de verzekeraar dit soort schade uitkeert.

Er zijn verzekeraars die via een 'All Risks' Woonverzekering schade aan uw huis en inboedel die wordt veroorzaakt door uzelf of andere gezinsleden. Hiermee is dus eigen-schuld schade vaak verzekerd.

Omdat ik niet kan weten welke inboedelverzekering je hebt en welke polisvoorwaarden kan ik alleen een algemeen antwoord geven.

In ieder geval valt het meestal niet onder aansprakelijkheidsverzekering, dat zou pas gelden als een buurkind zoiets doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan hoe je verzekerd bent, ben je all risk verzekerd of enkel voor bepaalde ongelukjes. Wees eens iets duidelijker over wat je bedoeld met 'de ketel'