Voor kleurloze bescherming van koper met vernis, moet je het koper eerst mooi
oppoetsen. Doe dit met koperpoets en spoel de resten grondig na met water.
Schilderen van koper kan door dit eerst grondig te ontvetten met white spirit. Breng
een hechtingslaag Omniprim Plus aan en werk dan af met een solventgedragen
afwerklaag (watergedragen afwerklagen geven verkleuringen).
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, mits je eerst een goed dekkende laag grondverf op brengt en geen verf op waterbasis gebruik, aangezien dat op de duur oxidatie veroorzaakt, waardoor het koper groen uit gaat slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het nadeel van metaal verven is dat het nooit goed afsluit zeker koper word op den duur lelijk met glimmende en donkere plekken zoals je zo vaak ziet op brievenbussen en deurknoppen.
koper kun je het beste blank laten en als je het mooi vind af en toe poetsen