Wie weet waar ik een eenvoudig één persoonsbed kan kopen die je in een kamer van iets meer dan 2 meter breed in de breedte in elkaar kan zetten?

Ik zoek een bed van liefst maximaal 80 euro in rood, wit en/of zwart van maximaal 2, 05 lang die je in een kamer van maximaal 2,10 dwars in elkaar kan zetten.

Het moet dus een bed zijn waar je geen schroevendraaier voor nodig hebt op de korte kant.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan m toch ook eerst in de lengte in elkaar zetten zetten en daarna draaien? Heb je alle plaats voor een schroevendraaier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je vraag wel verwijderen, want je volgende vraag is
hoe je het moet verven, dus je heb hem al
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IkeA...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wimuitdelft: ik had eerst een combinatievraag en dat mocht niet. Ik heb de vragen dus uit elkaar gesteld omdat ik geen antwoord had gekregen op het verven bij mijn eerste vraag. Draaien gaat niet want de diagonaal van een bed is langer dan 2,10
Ikea: nee dus, daar kan ik alleen een blauwe vinden (zie andere vraag).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je kunt hem ook half rechtop zetten en dan draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat past echt niet. Je moet de afstand nemen van de ene bovenkant tot en met de andere onderkant. Dat is bij een bed voor een matras van 2 meter lang altijd meer dan 2,10 ook al zet je de poten er later onder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kantelen.. Rechtop zetten (of half rechtop) dan een kwartslag draaien en weer laten zakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plls, dat zul je me toch echt moeten uitleggen want nogmaals, de afstand van de onderkant van de ene kant tot de bovenkant van de andere kant is meer dan de breedte van de kamer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je plaatst hem gewoon rechtop. Zie het zo: bed zet je zo in elkaar _, liggend dus. Kiep het bed zodat hij op het voeteneind (of hoofdeind) staat, rechtop, oftewel staand: |, hoofdeind omhoog zetten, richting het plafond dus. Draai hem dan een kwartslag en laat het bed terug zakken. Nog makkelijker, probeer het met jezelf, op je bed, liggend kun je jezelf niet omgedraaid (dus je hoofd aan je voeteneind leggen) zonder buiten het bed te steken, ga je staan en draai je een halfslag en gaat terug liggen lukt dat wel. Dus van voor af aan, zet het bed gewoon in elkaar in de lengte, zet hem rechtop, draai een kwartslag, plaats hem dan in de lengte (rechtop nogsteeds) tegen de muur en laat hem terug zakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan er geen touw aan vast knopen maar je gaat fout als je een HEEL bed verticaal zet en wilt laten zakken. Probeer mij even te begrijpen: als je het bed / schuin zet, dus van | naar / kom je de diagonaal van het bed tegen. De diagonaal van een bed van ietsje meer dan 2 meter (het matras is al 2) is altijd meer dan 2,10 en dat is net de breedte van de kamer. Zeker als er nog poten aan moeten is de diagonaal al snel 2,40.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een plaatje geplaatst, zwart is de kamer van 2,10 breed, rood is het bed van 2 meter lang (vaak ietsje meer) en dan is blauw de diagonaal waar ik het over heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je hem iedere keer een klein beetje laat zakken en een ander de andere kant een beetje omhoog laat brengen heb je dat probleem niet. De poten kun je er later onder plaatsen.
Er zijn trouwens mini schroevendraaiers, een bed van de Ikea werkt met inbussleutels, dus dat moet zeker gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat lukt echt niet als de diagonaal langer is dan de breedte van de kamer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De inbussleutels zou nog kunnen maar het blijft millimeterwerk en als het niet gaat heb ik dus een groot probleem.

Het beste antwoord

Probeer het eens bij de Kwantum of Leenbakker. De bedden van Ikea hebben geen kliksysteem namelijk. Er zijn bedden in omloop waarbij je de panelen namelijk in hoofdeinde en voeteneinde hangt. Ik heb mijn bed net im de kachel opgestookt, die had dat ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangend systeem is inderdaad wat ik zoek, ik vind alleen het systeem van Ikea erg fijn dat je zelf een bodem en zelf een matras kan uitzoeken prettig maar het is wel een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook even bij de bouwmaterialen kijken. Daar hebben ze balkdragers voor carports. Ziet er niet uit natuurlijk, maar als je handig bent met hout dan is het zo gefixed natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slim idee én systeem, we nemen het idee in overweging al hebben we dan een probleem met de verstelbare bodem ;)

Andere antwoorden (1)

neem eens een kijkje op de site van de beddenkoning. daar is een heel grote keuze aan bedden. Je hebt toch wat keuze aan lagere prijs van bedden die volgen mij gewoon in elkaar klikken. En de lattenbodem is inbegrepen (en dat is op vele plaatsen niet het geval), dus misschien betaal je ietsjes meer dan voorzien (bv. 89 €) maar je moet dan toch geen lattenbodem meer kopen. je kan die ledikanten dan nog altijd combineren met een goedkopere matras uit bv. Ikea. (Let wel op dat je geen té goedkope matras neemt, want goedkoop is bij matrassen ook vaak duurkoop omdat ze bv. snel gaan doorzakken. Bij Ikea heb ik nog geen doorzakkende matras gehad (ook al nam ik de goedkoopste), maar ik ken natuurlijk ook niet alle Ikea-matrassen.)
ik heb al gekocht bij Beddenkoning en je kan ook goed met hen corresponderen voor vragen e.d. (steeds snel antwoord) voorbeelden uit hun aanbod aan ledikanten:
www.debeddenkoning.nl/Ledikanten/351-Candice I Ledikant
www.debeddenkoning.nl/Ledikanten/354-Yokie%20Ledikant
http://www.debeddenkoning.nl/home/220-Lucy%20Ledikant

Toegevoegd na 2 minuten:
dit is hun webshop. Maar ze hebben ook op vele plaatsen in Nederland winkels hoor...
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bedden zijn niet geheel zoons smaak maar je hebt in ieder geval wat gevonden al kan ik niet zien of ze allemaal vanaf de zijkant in elkaar te zetten zijn. Verder is die bodem niet handig (maar dat kon je ook niet weten) omdat ik juist een electrisch verstelbare bodem van bijv Ikea in wilde met een goed matras ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.