Nieuwe leren stoel hoe te behandelen?

Ik heb een nieuwe witte leren stoel besteld die volgende week binnen komt. Ik vroeg mij af wat ik het beste kan doen om deze een soort van beschermlaag te geven die vuilafstotend werkt. Het stikt van de middeltjes (ook van HG bv) maar wat is nou de beste?

Toegevoegd na 17 uur:
Ehmm..het gaat mij niet om schoonmaken he :-)
Ik begreep dat je een stoel voor de eerste keer een soort van beschermlaag kan geven en dat dit alleen kan op het moment deze nog hagelnieuw is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (3)

Als je de stoel wilt reinigen, doe je dat met een sopje van sunlightzeep. Daarvan droogt het leer niet uit. Zet de stoel niet te dicht bij de verwarming, ook dat droogt uit. Voor mijn leren meubelen (inmiddels 24 jaar oud) heb ik altijd lederwas van onze BMW (die heeft ook lederen banken en stoelen) gebruikt, maar er zijn meer goede merken. Eén maal per jaar is voldoende.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat wel kan, maar je moet wel zeker weten dat het kleurloze was is en dat je spierwitte stoelen hier niet van 'vergelen'.
Ivana
11 jaar geleden
Ledervet voor schoenen is meestal dikker en moet met een borstel worden uitgewreven, terwijl het ledervet voor meubelen met een zachte doek kan worden aangebracht en opgewreven. Goede meubelzaken hebben vast wel het geëigende spul.
Leer kunt u goed schoonmaken en ook soepel houden met een sopje van groene zeep en een scheutje glycerine.

Neem een zachte doek en maak die licht vochtig met het sopje, dus niet kletsnat! Wrijf het leer in en droog het daarna goed met een schone en zachte doek. De zachte zeep lost de vlekken op en de glycerine houdt het leer mooi soepel.

Deze tip is afkomstig uit Dekselse Dames
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals al het leer behandelt wordt, speciaal was (schoenpoets) voor leer of te wel gewoon blanke leerwas.