Moet ik planten kopen ?

Is het heel belangrijk om planten in huis te hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

Planten zorgen voor een bepaalde vochtigheid in huis (of de ruimte waar ze staan). Daarnaast kleden ze een ruimte met natuurlijke vormen (Zie maar eens, zelfs in een volledig strakke witte kamer, komt leven, als er ook maar 1 groen blaadje wordt geplaatst). Afgezien van het stof dat ze helaas ook opvangen, zorgen ze voor stroming in lucht (verdeling), maar dat kan ook met een leuk kunstwerk.

Al met al, het is geheel persoonlijk, maar het is zeker aan te raden. Zorg wel dat je ze water geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het hoeft niet en het is niet belangrijk als je er zelf geen binding mee hebt of niets aan vindt. Het is puur decoratief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoef je niet te doen, als je daar geen zin in hebt.
Vele mensen hebben geen planten in huis. Met deze mensen gaat het niet slechter dan anderen die dat wel doen.
14 jaar geleden
Je moet niks.
Als je van planten houdt, kan je planten kopen.
En als je planten koopt houdt dat ook in dat je ze moet verzorgen.
Nou ja, moeten .... het is alleen zonde om ze te kopen en ze na een paar weken weg te moeten gooien omdat ze dood zijn.
Persoonlijk vind ik dat een huis er met wat mooie planten, lekker groen, fris en gezellig uitziet. Het lééft zullen we maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heel belangrijk om van een huis en thuis te maken, planten in je thuis maken...

Introduceer Leven in je leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Planten hebben voornamelijk een decoratieve functie. Veel mensen gebruiken het als aankleding van een kamer of ander vetrek in huis. Verder heeft het weinig nut, dus van moeten is geen sprake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het in huis hebben van planten voor de gezondheid, wordt weleens overschat.
Veel kamerplanten sterven eigenlijk een langzame dood en kunnen nooit normaal uitgroeien .
Planten geven wel zuurstof bij daglicht, maar in het donker onttrekken ze juist weer zuurstof uit de lucht.
Wel geven planten een prettiger gevoel in huis en dat is dan weer wel goed voor je gezondheid.
Nog beter is het om bloeiende planten in huis te zetten, daar fleur je nog meer van op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voldoende ventileert kun je zonder planten in je huis.
Als je het maar niet ongezellig vindt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet belangrijk of noodzakelijk maar het kan decoratief wel heel mooi zijn, alsmede ook sfeerbepalend.

Als je visite krijgt van mensen die zelf thuis veel planten hebben, kan het zijn dat ze zich eerder op hun gemak voelen als jij ook planten in huis hebt.

Houdt echter rekening met de volgende zaken:

De meeste kamerplanten zijn niet geschikt voor de slaapkamer.

Planten kunnen ook stoffig worden.

Veel kamerplanten vragen een lichte plaats maar kunnen er niet tegen om langdurig in de zon te staan.

Als je ze mooi wilt houden zul je daar ook wat tijd in moeten investeren. Er komt meer bij kijken dan een scheutje water af en toe.