Hallo, Ik heb een dakraam, zo'n schuine en nu wil ik hier graag een gordijn voor hebben maar ik weet niet goed hoe. Iemand tips?

Ik had wel een idee met een rolgordijn. Ik maak hem dan smaller en haak hem aan haakjes aan de stok die ik dan niet smaller heb gemaakt... Ik weet alleen niet of dit gaat werken. Iemand ervaring mee of andere tips?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
24.5K

Antwoorden (6)

Je zou, net als in bijvoorbeeld een camper, twee stokken kunnen plaatsen en dan een gordijntje (zelf) maken waarbij aan de onder- en bovenkant een zoom met open ruimte komt. Dan kun je het gordijn open of dicht schuiven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan speciale rolgordijnen voor dakramen. Die lopen in een soort rails.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je hebt ze van Velux en van het eigen merk van de bouwmarkt, als je een Velux dakraam hebt, dan vind je de maat die je moet hebben op de bovenkant van het raam, de bouwmarkten hebben dezelfde standaard maten in eigen merk, ze zijn eventueel ook op maat te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie hier: http://www.zonweringvoordakramen.nl/c-1210401/waar-vind-ik-de-maatcode/
Voor (schuine) dakramen worden speciale rolgordijnen gemaakt. Diverse winkels en bouwmarkten verkopen deze rolgordijnen.
11 jaar geleden
Voor schuine dakramen worden ook rolgordijnen gemaakt. Diverse winkels en bouwmarkten verkopen deze rolgordijnen en via Internet kan je deze ook bestellen. Google t maar eens !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je antwoord is bijna het zelfde als dat van Antoni...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan gebeuren he als meerdere mensen tegelijk een antwoord geven...
Voor onze schuine dakramen heb ik gewone gordijnen op rail gekocht bij Kwantum/Leen Bakker. Aan de onderkant, daar waar het schuin weer overgaat in recht heb ik een roede bevestigd (stang) waar je normaal ook valletjes op kunt doen, en de onderkant van het gordijn er achter langs gedaan. Ik vind dit handig omdat je dan het raam nog iets open kunt zetten zonder dat er dan gelijk licht door komt zoals bij een rolgordijn.

Als het gordijn niet zwaar genoeg is eventueel een extra loodveter door de zoom rijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gordijnen aan een roede ophangen. Onder het raam bevestig je nog een roede waar je ze achter langs laat lopen. Misschien vind je het niet zo handig om iedere dag open en dicht te doen. Maar sfeervol is het wel.