Hoe heet het materiaal waar papier aan/op blijft kleven?

Ik heb ooit een, volgens mij zwart, materiaal gezien dat op de wand zat, waar je zonder andere hulpmiddelen gewoon een blad papier tegen kan duwen en dat deze dan blijft kleven.
Soort kleefmuur voor papier, zonder dat je daar dus punaises, plakband of iets dergelijks voor nodig hebt.

Ik wil dit graag kopen maar weet niet waar of hoe ik het zou kunnen vinden.
Weet iemand hoe het heet of hoe ik het op Google kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.3K

Het beste antwoord

Het is niet het materiaal wat er voor zorgt dat het blijft plakken, maar wat er OP het materiaal zit. Een kleefspray.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het Engels heet het "sticky wall", en in het Nederlands heet het "blauwe kleefmuur".

In beide gevallen is het een blauwe stof die bespoten is met speciale lijm.

"De blauwe kleefmuur wordt geleverd met een spuitbus 3M Remount-lijm (dezelfde lijm die gebruikt wordt voor 3M Post-its). Je brengt de lijm zelf aan op het doek. Hiervoor is een korte instructie bijgesloten. We leveren de kleefmuur niet voorgelijmd omdat de lijm altijd wat uitdroogt. Door het zelf te doen heb je dus een verse lijm laag, en er langer plezier van. Ook kan je de kleefmuur later bijwerken met extra lijm, eens in de zoveel tijd is dat nodig (afhankelijk van gebruik en opslagmethode). Een rol extra brede schilderstape wordt meegeleverd om de kleefmuur te bevestigen. Schilderstape kan je veiliggebruiken op gestucte, geschilderde of behangen muren."

Ik kon maar één website vinden waar je die kon kopen, het is gewoon gevestigd in Nederland, om precies te zijn in Nijmegen. Zie derde link
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad 3M, maar het is nooit een succes geworden,
vooral omdat de achtergelaten muren niet "schoon" bleven.

Ik heb zelf 10? jaar geleden wat van die strips op de muur geplakt, waar de kinderen hun tekeningen zouden kunnen plakken.
het uiteindelijk resultaat...(teleurstellend)

de beste oplossing was 2 schroeven in de muur, met een draadje en wasknijpers......

uiteindelijk was de beste oplossing gewoon tapijt-tegels tegen de muur plakken, waarop iedereen met gewone punaises zijn gal kon spuien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een magneetstrip en magneten werkt ook prima.