Mijn tapijt krult in een hoek omhoog, wat kun je daar aan doen?

valt daar iets aan te doen? Het is een vrij kort stevig goedkoop Ikea tapijtje. Hij krulde na enkele maanden al in 1 hoek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
31.8K

Antwoorden (6)

Leg er een krant onder en plak dubbelzijdig plakband op de krant en het tapijt. Zo beschadig je je vloer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier volgens mij om een carpetje, en deze leg je op je laminaat/parket enz.
Als je een visser in de familie hebt kun je hem/haar om een stuk looddraad vragen om dat er aan de onderkant tegenaan te zetten. Daarna bescherm je de vloer door er een stukje stof tegenaan te plakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Smeer een klein puntje seconden lijm onder
je tapijt,even aandrukken,en het zit vast.
Het is inderdaad lelijk,wij hadden het met zijl.We deden er een klein beetje seconden lijm onder, en alles is weer netjes.
Suc6
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij gaat het om een karpet.
burgos
11 jaar geleden
Begrijp ik,alleen wij deden het onder ons zijl.
En apenstaartje vroeg het voor haar tapijt.
Je kunt een rolletje klittenband kopen, of van die kleine vierkantjes, bevestig deze met dubbelzijdig tape aan het kleed en het andere stukje op de vloer, daarmee kun je het kleed vastzetten, later, als het tapijt vervangen moet worden, kun je de lijmresten van het tape, met lampenolie van de vloer verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Volgens mij gaat het om een los tapijtje, dat je af en toe ook moet uitkloppen. Dus heeft vastplakken geen zin. De min is niet van mij hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom ook het klittenband, je kunt het vloerkleed ten aller tijde los maken en weer makkelijk op zijn plek terug vastleggen.
Ik zou met grove steek aan de onderkant van de hoek een driehoek van stof naaien en er een stukje stevig karton of hardboard inschuiven.
Ivana
11 jaar geleden
Op krullen van een tapijt duid op vocht.

Eerst dient men dus het vocht te verwijderen door te ventileren, daarna kan je pas overgaan tot het oplossen van het krullen, dat is hierboven meer dan voldoende beschreven.