Wat zijn leuke winkels waar je je uitzet kan kopen?

En dan bedoel ik winkels waar je leuke dingen voor een redelijke prijs kan kopen.
Wij (mijn vriend en ik) hebben 31 december te horen gekregen dat we een huisje hebben. Allemaal erg leuk, maar we zijn beginners en hebben niet heel veel te besteden. (we zijn ook niet straatarm, maar hele dure dingen kopen gaat gewoon ff niet)
Weten jullie nog leuke winkels, webwinkels mag ook, waar je leuke (nieuw of tweedehands) spullen kan kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
8.5K

Antwoorden (12)

De kringloop heeft altijd spullen voor je uitzet voor een klein prijsje, of rommelmarkten . Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed advies! De kringloopwinkels gaan het druk krijgen met mij de komende tijd! +1!
Gefeliciteerd! En dat op de laatste dag van het jaar, kan 2010 niet meer stuk, leuk! leuke winkels.. ACTION, Xenox, Kringloop, Leenbakker, Kwantum, Marktplaats. Succes!

Toegevoegd na 43 seconden:
IKEA ook niet duur en leuk spul, al is het alleen om inspiratie op te doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikea heeft ook wel vaak leuke dingetjes die niet echt duur zijn.
heb je glazen en kopjes en potjes en dat soort spul nodig kijk dan eens bij de action ook voor handoeken en theedoeken is de action een goeie winkel

je kan ook eens op marktplaats/kringloopwinkels kijken voor leuke meubeltjes. vaak staat er echt heel mooi spul tussen ,en als je het zelf verft is het als nieuw.
14 jaar geleden
ja..kijk eens bij een kringloopwinkel...de kwantumhallen,ook voordelig voor tapijt-behang-verf-laminaat-beddengoed-ledikanten enzo...
en is er een action bij je in de buurt?deze verkopen erg goedkope huis-tuin en keuken spulletjes.
wat leuk,een huisje inrichten....met wat creativiteit komt je een heel eind,michelle.
ik wens jou en je vriend veel geluk en liefde in de nieuwe stulp!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IKEA, lekker en vogue, goedkoop en goed spul. Je valt bovendien niet op, want al jullie vrienden doen dat ook zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou inderdaad zoals Josephine al zegt naar de kringloop gaan of op rommelmarkten gaan rondkijken.
Daarnaast heeft de hema ook erg leuke spullen voor acceptabele prijzen. Dan is er nog een winkel die heel veel partijen van diverse merken opkoopt en daar zitten vaak de leukste zaken bij. Een vriendin van mij kocht daar een prachtig servies en al haar linnengoed, die keten zit vaak niet in grote plaatsen,maar in kleine plaatsjes. Ik ga het even voor je opzoeken en meld ik je dat nog zodirekt.

Toegevoegd na 29 minuten:
Het is al gezegd in de antwoorden hierna, ik bedoelde de action.
En verder ook al gezegd maar nog even met een voorbeeld erbij, als je op je gemak en met veel geduld op marktplaats rond gaat kijken kun je de leukste, mooie dingen kopen voor relatief weinig geld. Veel mensen doen hun spulletjes weg en willen er vaak een acceptabel bedrag voor hebben, maar hoeven niet de onderste uit de kan en dat levert de leukste dingen op.
Toen mijn zoon met de zelfde achtergrond als jullie zijn huis ging inrichten, kocht hij op markplaats voor 120,00 euro een gasfornuis, koelkast, en wasmachine van mensen die verhuisden naar het buitenland en daarom alles echt weg moesten doen. Toen we alles gingen ophalen waren deze mensen zo blij dat ze mijn zoon daarmee zo gelukkig maakten dat ze hem spontaan hun hele servies, pannenset en alle thee en handdoeken meegaven.
Uiteindelijk belden ze vlak voor vertrek op dat er zulke slechte flauwe biedingen op hun mooie bed waren gekomen dat ze het liever aan onze zoon gunden. Hij wilde eigenlijk een bed kopen maar was hier zo blij mee, dat hij ook hun bed heeft opgehaald. Toen ze uiteindelijk definitief vertrokken hadden ze een prachtige kast niet kunnen verkopen die hebben ze hem nog gebracht. Zoiets leuks kan je zomaar overkomen en is natuurlijk niet gebruikelijk, maar toch....
Succes en veel geluk op jullie nieuwe plekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meubels : Ikea, Leen Bakker, Marktplaats, Roller, Nova
Woningtextiel : Leen Bakker, Kwantum, Ikea, Hema
Servies / Huisraad : Blokker, Ikea, Kwantum, Marktplaats, Hema
Linnengoed : Zeeman, Wibra, Action
Decoratie : Blokker, Action, Intratuin
Witgoed : Internet, Marktplaats.

Ik zou niet teveel bezuinigen op de aankleding (muren, vloeren) omdat je die niet zo 123 vervangt als je wat beters wil, en je niks hebt aan goedkoop zeil dat maar een jaar of vier meegaat. De rest kun je beduidend goedkoper houden. Banken, tafels en eethoeken heb je tweedehands bijna meer keus dan nieuw.
Sommige dingen hoef je helemaal niet nieuw te kopen omdat het tweedehands-aanbod uitstekend is (koelkasten, wasmachines, veel uit dubbele boedels van samenwoners ook dus goed spul meestal).
Andere merk je het kwaliteitsverschil nauwelijks op zodat je net zo goed het goedkoopste kunt nemen (schoonmaakspullen van de Action bijvoorbeeld, doekjes, bezems, sponzen, dat werk) .

En koop een goed (tweedehands) bed ; bezuinigen op bed of matras is nooit een goed idee - je ligt er wel 1/3 van je leven in natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste bij kringloopwinkels wat kopen of vragen aan kennissen en familie of ze wat op zolder hebben staan.
Ik zou beslist geen geld lenen om iets moois en duurs aan te schaffen. Geld lenen kost geld. Het beste kan je geld opzij leggen om later iets moois te kopen.
Verder kan je in kranten, reclamefolders, winkelcentra en op internet kijken naar uitverkoop.

Wat betreft winkels zal het je ook wel zijn opgevallen dat er tegenwoordig vrijwel alleen nog maar landelijke ketens zijn. Kleine zelfstandige winkels die niet tot een landelijke keten behoren sterven bijna allemaal uit.
Als het huurcontract van 5 of 10 jaar bijna afloopt stoppen ze er mee, als ze er geen zin meer in hebben of het niet meer zien zitten.
Je kunt dus je slag slaan bij zo een winkel die er dan mee stopt. De meubels gaan dan voor dumpprijzen de deur uit om plaats te maken voor een landelijke keten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke leuk dat jullie een huisje hebben gevonden! Gefeliciteerd!!

Ik woon ook sinds een jaar samen (ook eerste huis) en wij hebben veel baat gehad bij familie/kennissen die spullen wegdeden, we hebben van alles gekregen. Goed je oren en ogen openhouden dus of iemand iets weg doet wat jij kan gebruiken.

De Ikea is ook een aanrader om spulletjes te halen, daar heb je bijvoorbeeld leuke salontafeltjes voor 5 euro (wij hebben daar 2 van omdat ze zo klein zijn). Als ze versleten zijn, haal je weer nieuwe voor die prijs. En als je meer geld hebt gespaard kun je voor een duurdere kijken.

Marktplaats.nl is ook hemels om even te kijken voor spullen die je nodig hebt. Wij hebben 6 prachtige eetkamerstoelen die nieuw rond de 900 euro kostten, nu voor 130 euro! De stoelen zijn nog niet eens gebruikt en zijn dus nog gewoon als nieuw.

Je moet wel heel erg veel zoeken maar je kan dan ook zoveel geld besparen.

Outlets zijn ook de moeite waard om even te kijken en ook kringloopwinkels.

Heel veel succes en veel plezier!

Toegevoegd na 9 uur:
Ik bedenk me nu dat je ook op online veilingen van faillissementen kan gaan kijken zoals BVA: http://bva-auctions.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IKEA is dan mijn favoriet,redelijke prijs tegen goede kwaliteit..
en een leuk uitstapje met een luch erna in het resturant.
kinderen spelen in het kinderparadijs,en mams en paps kunnen op hun gemak shoppen.
let wel op dat je niet tijdens topdrukte gaat dat is frustrerend!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woonexpress en Jysk heb ik nog niet gezien in de andere antwoorden. Dit zijn winkels in dezelfde prijsklasse als Leen Bakker en Kwantum etc. Kijk even op de websites voor vestigingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed advies! Woonexpress is niet zo in de buurt maar Jysk had ik nog nooit van gehoord en zit volgens mij wel aardig in de buurt van waar ik woon. Ik zat even op de site te kijken maar ze hebben leuke dingen! Dit is iets waar ik zeker even ga kijken op een vrije dag! +1!
Gefeliciteerd!
En als het er echt niet meer af kan: zoek op www.gratisoptehalen.nl
Vooral voor tweedehands meubeltjes is dit een hele goede optie. Beetje opknappen en je hebt iets unieks in huis.