Waarom ruiken geurkaarsjes als ze branden nooit zo sterk als wanneer je ze koopt..?

Heb heel de avond geurkaarsjes gebrand en mooi dat ik ze niet ruikt..maar toch hebben ze een hele sterke geurt..toen ik ze kocht rook heel de auto ernaar..
Hoe kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.1K

Het beste antwoord

Klopt wat eigenwijs zegt. Ik werk veel met parfums in verschillende dingen en op een gegeven moment ruik ik het ook vaak niet meer. Je neus in een bus met (versgemalen) koffie steken en de geur daarvan opsnuiven helpt heel vaak om dingen -weer- beter te gaan ruiken. Het is natuurlijk een beetje omslachtig als je dat alleen voor geurkaarsjes wilt doen, maar ik vond het wel leuk om even als toevoeging en in het kader van kennisvermeerdering te vermelden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Komt omdat je aan de geur went. Ook als je parfum draagt ruikt je dat zelf op den duur niet meer.

Wij hadden vorige week op kantoor ook geurkaarsjes aan en ik rook er niets van. Totdat ik terug kwam van pauze en het kantoor binnen stapte; de hele gang rook naar kaneel en vanille en ik was meteen in kerststemming :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je heel snel went aan dergelijke penetrante geuren - vooropgesteld dat je ze uberhaupt kunt verdragen. (Op de afdeling geurkaarsen in de winkel wordt ik al strontmisselijk).
Eenmaal thuis gaat die lucht in je hele huis hangen, waardoor jij en je huisgenoten het -uit een soort bescherming- al heel snel niet meer ruiken. Net als huisdierenluchtjes of luchtverfrissers, of een openstaande vuilnisbak.
Maar geloof me, als de visite binnenkomt slaan ze er gegarandeerd nog stijl van achterover. Tot ook zij na een kwartiertje, half uurtje aan de geur gewend zijn.

Met de kaars zelf gebeurt niks. Die blijft walmen en ruiken tot het bittere einde.