Douchewand, half gemetseld, half glas, kan dit?

Wij willen graag onze badkamer renoveren en er iets aparts voor terug plaatsen. De ruimte is erg klein, daarom nemen we geen bad. Wel willen we een ruime douche. Er komen dan 2 wanden en daar tussen een deur (of open, daar denken we nog over na ivm. spatten). De douche komt in de hoek dus het is ook geen standaard vierkante douche maar de hoek afgesneden. Maar kunnen deze 2 wanden (1 van 90 cm en 1 van 60 cm) half gemetseld (en betegeld) worden, en daar bovenop glas? Bestaan hier ook voorbeelden van, ik kan ze namelijk niet vinden..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je van die glazen blokken ? Uitstekend te metselen, ze staan leuk, en laten licht in je douche. Kun je ook de hele zijmuur van bouwen trouwens.

Antwoorden (3)

Natuurlijk waarom niet, je moet waar het glas komt een raamkozijn plaatsen. Let wel op: Neem een water bestendig kozijn en neem veiligheidsglas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel een vijfhoek douchecabine, en kozijn? Ik snap je niet. Ik bedoel meer een laag gemetselde wand (zoals je vaker ziet bij inloopdouches) maar dan een meter hoog en daar op dan een glazen wand geplaatst. Zo'n wand die ze ook gewoon gebruiken voor inloopdouches..
Daar zijn glasblokken zeer geschikt voor... En niet moeilijk te plaatsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oooooh die vind ik vreselijk, haha!! Dan liever helemaal dicht of helemaal open, dan een paar van die glasblokken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hebt tegenwoordig mooie blokken.. Je moei alleen even internet afspeuren.
Ja hoor, dat is geen probleem. Douchewanden zoon er in verschillende hoogtes en breedtes. Je kunt zelfs maatwerk wanden krijgen.
Intersan, novelini, vileroy en boch, enz. zijn merken die dat wel hebben.
Ga naar een echte badkamerspecialist of en goede installateur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, nu vraag ik mij alleen af hoe dat zit met de scharnieren (in het geval van een deur ertussen). Voor het glas heb je andere scharnieren nodig, zou dit een probleem kunnen worden? Of kan er aan de gemetselde wand sowieso geen scharnieren bevestigd worden en moet daar eerst een stuk glas tussen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het gemetselde kan wel een scharnier, aan de glasplaat kan ook, maar de combinatie bestaat misschien niet.
Een extra stuk glas van boven naar beneden maakt de deuropening waarschijnlijk te klein. Een strook rvs kan een stuk smaller zijn.
(mooi trouwens, wat je in gedachte hebt) Ik zou een tekening maken en dan langs een (of meerdere) badkamer showrooms gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een voorbeeld gevonden op de site van www.hupe.nl. Daar zie je douchewanden staan, maar de zijkanten zijn ook in te korten. Op blz. 36 onderaan van de catalogus ( http://www.huppe.nl/var/cache/public/archive/72038_1/) staat een afbeelding van wat jij denk ik bedoelt. In plaats van een badwand, moet je een muurtje denken. Kijk eens op de site van www.unetovni.nl voor een installateur in de buurt. Huppe is namelijk meestal alleen te leveren via de specialist. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.huppe.nl/var/cache/public/archive/72038_1/ is de juiste link
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ mooie folder, blz 38, maar daar zitten de scharnieren beiden op een glazen plaat.
Volgens mij is de grote foto op blz 26 de bedoeling, maar dan met 2 muurtjes en dus 2 kortere glasplaten.
Dan moet je 2 verschillende soorten scharnieren combineren.
1 in muur 1 op het glas.
Of dat kan, kan inderdaad alleen een specialist vertellen. (of iemand die het toevallig ook gedaan heeft)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is een beetje het idee, alleen dan een stukkie groter. http://www.badkamermarkt.nl/176009-artikel/kermi/gia-xp/douchecabine-vijfhoekig-draaideur-met-vaste-segmenten-matzilver-helder.aspx
We hebben het over zoiets, hè? Alleen wordt de ene vaste wand 90 cm, en andere vaste wand 60 cm, de totale lengte (waar dus de wand van 60 aan zit) wordt 125 cm. Nu wil ik dit, maar de vaste wanden voor de helft gemetseld (dus van de grond af ongeveer 100 - 120 cm gemetseld) met daar een glazen wand bovenop. Het idee is niet moeilijk, alleen de uitvoering, haha :-P Bedankt voor je antwoord in ieder geval, inderdaad een mooie folder (producten zullen ook wel wat kosten :-))