Hoe weet ik of mijn lattenbodem nog goed is?

Mijn bed met 2 losse lattenbodems is ongeveer 10 jaar oud. Ik merk dat de matras aan vervanging toe is. Maar hoe kom ik erachter of dat ook geldt voor de lattenbodems?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
11.4K

Antwoorden (2)

Normaal gaat een lattenbodem langer mee. Ik weet niet of die van jou rubber steuntjes heeft, zo ja, dan kan dat het zwakke punt zijn. Controleer of die nog goed zijn ( niet verbrokkeld of zo). Zijn die okee of zijn ze er helemaal niet, dan zou een nieuwe matras voldoende moeten zijn. Bovendien, als het achteraf dan nog niet naar je zin is, dan kunnen de lattenbodems alsnog vervangen worden.
Mijn lattenbodem ( Lattoflex) gaat al 20 jaar mee, tot volle tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als alle latten krom naar boven staan en de houders nog goed zijn, is de lattenbodem nog goed.
Soms kan het zijn dat de kracht van de latten waar de lendenen boven liggen, verminderd is (je kunt ze dan gemakkelijker indrukken.
Wissel die dan om met latten bij het voeteneind en waar het hoofd ligt.
Dit lost veel problemen op.
Je zou kunnen overwegen dit te doen voordat je een nieuwe matras aanschaft.
Dan zal blijken of de matras aan vervanging toe is., wat na een jaar of 10 doorgaans het geval is.