De plankjes onder mijn matras(bed) beginnen vreselijk te kraken als ik me omdraai, is daar wat tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet meer omdraaien

Antwoorden (5)

Als ze zijn doorgezakt dan zou je eens kunnen proberen om ze om te draaien zodat ze 'bol' komen te liggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beetje kort door de bocht antwoord, maar mijn zoon heeft ook een bed met 'bolle' latten en die hoor je niet. Ik weet niet of het daardoor komt, maar het is de moeite van het proberen allicht waard wanneer je er echt last van hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze los liggen is het het makkelijkste om een vilt randje te plakken op de steunbalk waar je plankjes op liggen.

Doordat je dit doet hef je de wrijving tussen de plankjes en de steunbalk op. Omdat de plankjes van zichzelf niet makkelijk over de steunbalk heen glijden schieten ze telkens een stukje verder als het gewicht verandert. Dit lijkt op kraken.
Door het vilt er tussen te doen glijden ze wel weer makkelijk en soepeltjes zonder te verschieten, en hef je het kraken op.

Dit is in ieder geval het meest voorkomende probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens wat kaarvet op het gedeelte van de plankjes dat het bed raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sigarettenvloeitjes schijnen tegen kraken te helpen. Bierviltjes overigens ook.

Dit is financieel gezien de moeite van het proberen waard. (Een nieuwe lattenbodem kan altijd nog)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nat maken is een goede oplossing!!!