ons bankstel 19 maand oud slijtageplekken 5 jaar garantie wat kunnen we eisen van verkoper?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (5)

Je zou een nieuwe kunnen eisen, maar aangezien hij al 19 maander gebruikt is lijkt me dat niet realistisch. Je zult dus een bepaald percentage van d aankoopprijs kunnen eisen, mits je aan kunt tonen dat de slijtage veroorzaakt is door normaal gebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat kun je nooit bewijzen.+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaar dat ze zo gemakkelijk 5 jaar garantie geven!.
Dank je eef!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij moet de verkoper kunnen bewijzen dat je een product niet gebruikt zoals het hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We zitten niet in Amerika.
En zoiets laat je niet op een rechtzaak aankomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O nee, ik zie net dat het bankstel al 19 maanden oud is,dan moet de koper bewijzen dat het product op de juiste wijze gebruikt is. Is het product niet ouder dan 6 maanden,dan moet de verkoper bewijzen dat het product onjuist gebruikt is als hij/zij de koper ervan beschuldigd dat het product onjuist gebruikt is.
burgos
11 jaar geleden
Ben er bijna zeker van dat de garantie niet voor de stof geld,alleen technische gebreken.Je krijgt na 19 maanden geen garantie op de stof,daar kan van alles mee uitgespookt zijn.En dat is eigenlijk logisch toch??
een nieuwe bank. Het product is niet goed en dan moet je een nieuwe kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen min maar Vergeet het maar.
Lees allereerst de garantievoorwaarden eens door. Maak dan foto's en mail ze naar de leverancier, blijf vooral vriendelijk en eis in eerste instantie niets, maar vraag hoe zij dit gaan oplossen. In een later stadium kun je altijd harder spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1,maar het blijft een moeilijke zaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ga eerst in gesprek met de verkoper. Als alleen de stoffering slijtageplekken vertoont, dan zal de bank waarschijnlijk opnieuw gestoffeerd worden. Alleen als de verkoper niet mee wil werken, dan ga je pas praten van eisen
11 jaar geleden
Sowieso opnieuw stofferen met opnieuw 5 jaar garantie.