Bestaat er een truc om rol- of vouwgordijnen die in de keuken hangen vetvrij te houden? Of van vet te ontdoen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe kopen?
liveisgreat
11 jaar geleden
stoffen rolgordijnen etc. kan je niet vetvrij houden... en ook niet ontvetten. het beste neem je voor de keuken iets wat je kan afwassen, zoals jaloezieën. ik heb ook wel es een rolgordijn gemaakt van plastieken tafellaken (kantmotief met ook kleine gaatjes in, en zeer lichtgewicht) en dat wast natuurlijk prima af. maar ik denk niet dat je dit in de handel kan kopen.

Antwoorden (4)

de truc heet poetsen met dasty !
spuitfles te koop bij de wibra, niet duur en werkt geweldig...
in verschillende kleuren/soorten te koop voor verschillende delen van het huis (keuken/badkamer bijvoorbeeld)

succes !

Toegevoegd na 13 uur:
volgende keer graag ook het materiaal waarvan de schoon te maken rol- en vouwgordijnen gemaakt vermelden !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dasty gebruiken op linnen? :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar staat dat ? linnen ?
voortaan eerst alle gegevens in je vraag opnemen dát is een slim idee !
en een MIN is dus niet terecht, bedankt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De min was niet van mij - zover was ik nog niet :)
En tja, vouwgordijen zijn vaak van linnen, of in ieder geval van textiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb rolgordijnen van hout gehad :) en vouwgordijnen van: rubber ;) echt waar !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vouwgordijnen van nep-rubber = kunstof ! :)
Eens in de zo veel tijd een doekje met verdunde ammoniak je gordijnen schoonmaken.Wij doen dit al jaren, en het werkt prima.Ze zien er weer als nieuw uit.
Suc6 er mee.
burgos
11 jaar geleden
Cillit Bang opspuiten, gelijk met een natte doek proper wrijven en daarna droogwrijven.
Succes verzekerd en u kan CB ontvetter voor zeer veel kuiskarwijen gebruiken, al of niet in onverdunde toestand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een bad hebt is dat geen probleem, klik het rolgordijn uit de houder, laat het bad vollopen met lauw water waarin je een goed ontvettend schoonmaakmiddel, wasmiddel of iets dergelijks doet, laat het rolgordijn hier een tijdje in weken, spoel goed af, laat uitlekken, wrijf een beetje droog en hang hem weer op.