Waar kan ik een kast kopen van minder dan 30 centimeter breed?

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een boekenkast van minder dan 30 centimeter breed (30 mag ook). Weet iemand waar ik deze kan krijgen? (de Besta kast van ikea is uit de productie, deze zou geschikt zijn geweest)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij lundia kan(of kon) je op maat bestellen
liveisgreat
11 jaar geleden
Als ik dergelijke kast nodig heb, maar ik ze meestal zelf. Dat is niet eens zo moeilijk, en dan kan je het helemaal maken naar je eigen zin. In de meeste houthandels zagen ze gratis je meubelpanelen, dan hoef je ze enkel nog in elkaar te zetten met schroeven. Of wat ik doe : ik schroef er kleine balkjes op met gelijke afstand (lijm ze eerst vast met montagelijm en nadien doe ik er ook twee schroeven in, nadat ik een gaatje geboord heb zodat de balkjes niet gaan splitsen).
Op die balkjes laat ik de planken rusten. Op die manier kan je de planken nog verzetten als het ooit nodig is, zonder daarom de hele kast opnieuw te moeten uiteen halen.
Plus is het ook leuker : je ziet de schroeven dan niet zitten langs de buitenkant. MDF is hiervoor zeer geschikt, wel minimaal 18 mm dikte. Je moet dat nadien nog wel schilderen natuurlijk.

Het beste antwoord

Koop een Ikea Benno CD toren, als je telkens een plankje overslaat kun je er een boekenkast van maken. als je gaatjes bijboord, kun je ze zelfs op gewilde hoogte doen:

4 naast elkaar:
http://members.home.nl/koertsonline/cd_rack_ikea.JPG

eentje
http://www.ikea.com/PIAimages/07821_PE084522_S4.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vraag aan de ikea bedrijfleider of hij naar andere ikea bedrijven kan bellen of er in een ander filiaal nog 1 staat. Anders eens rondkijken bij de kringloop of op marktplaats. Je kunt er bij een meubelmaker ook 1 op maat laten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk eens bij wehkamp, zie link. Als ik me niet vergis is hij 28 breed en 35 diep. Nadeel is dat de planken niet verstelbaar zijn
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gevonden +