Bestaan er ook kunstofplanten die niet nep lijken?

Mijn kat eet altijd alle planten kapot. Ik ben op zoek naar een mooie "neppe" kamerplant. Bestaan er dus zulke planten die sprekend lijken op echte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Rieneke1
12 jaar geleden
heeft ie wel een lekker bakje gras ?
heeft hij soms last van haarballen?
bij haarballen kan je malt pasta geven, en zo je planten sparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij geeft zijn eigen veilige planten. Hij doet het alleen als we thuis zijn en kijkt je de hele tijd aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens van die echte planten gezien die er juist heel nep uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha inderdaad i3mand!
Rieneke1
12 jaar geleden
niels, dit is aandacht vragen/ uitnodiging tot spelen!
probeer maar eens uit.
ik hoor het graag wat het resultaat is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rienek, dat weet ik haha. Ik ga er 9 van de 10 keer ook op in hoor :) Maar soms is NEE ook gewoon NEE..en ik weet het. Dat is lastig voor de kat :P
Rieneke1
12 jaar geleden
dwingelandjes zijn het! :)
maar je kan hem natuurlijk ook steeds weer oppakken en op de vloer zetten.
op een gegeven moment rolt het kwartje door.
ook nepplanten kunnen gesloopt worden he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha klopt degene met de langste adem wint :) Helaas ben ik kortademig (figuurlijk ;) ) Tuurlijk kunnen nepplanten gesloopt worden maar ik heb de illusie dat ze die eerder met rust laten dan echte planten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kater had hetzelfde kwaaltje en niet af te leren, totdat ik de truc met je plantenspuit ontdekte. neem een plantenspuit en verstop die achter je rug, op het moment dat hij je aankijkt met de bekende katteblik " kijk eens wat ik ga doen en doe er maar eens iets aan" spreek je hem vermanend toe, op het moment dat hij daadwerkelijk toeslaat geef je hem een straaltje water en verstopt meteen weer de plantenspuit. hij weet dan niet waar het vandaan komt en na een paar keer laat hij je planten met rust.... werkte perfect bij die mij....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het spuitflesje met water heb ik ook geprobeerd. Een groot succes. . . . voor de kat. Meneer heeft ontdekt dat je heel leuk kunt glijden over een vloer waar druppels water op liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja....... katten........

Het beste antwoord

Er zijn tegenwoordig erg ' mooie' kamerplanten die niet echt zijn, dus nep!
Waren ze eerst de erg mooie, heel erg duur,tegenwoordig heel goed betaalbaar.
De plant op de foto staat hier naast mijn laptop, is zo'n 40 cm. hoog en kostte een euro of 7.-
Amper meer dan de prijs voor een echte plant.
Je kan niet zien dat het nep is, pas als je heel dicht bij komt, zie je dat de bladstelen er wat vreemd uitzien, maar dat is alleen voor een kenner.
Ga maar eens naar een goed tuincentrum naar de afdeling, kunstplanten.
Je zult verbaast zijn hoeveel mooie nepplanten er zijn.
Ook gezonder voor je kat, want bij de kamerplanten zijn ook dodelijk giftige soorten!!!!

Toegevoegd na 13 uur:
Schiet me ineens te binnen, heb de plant van de foto bij Ikea gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er goed uit! En de prijs valt ook mee. Ik had niet verwacht dat tuincentra dergelijke planten zouden verkopen. Bedankt voor de tip!
Ivana
12 jaar geleden
Ed, jij en nepplanten. Als ze me in een kwis hadden gevraagd: Kan het zijn dat ED....Dan had ik echt 'nee' gezegd, overtuigd dat ik de hamvraag goed beantwoord had.
Natuurlijk mag het wel, maar ik kan er vast niet van slapen.;););)
Plusje voor de mooie plant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zo ontdek je nog wat van me, maar ik vind een mooie nepplant beter dan een bijna dode echte plant.
Maar zijn we niet met veel dingen bezig die nep zijn?
We knippen de bloemen van gezonde mooie planten af en zetten die in een vaas en noemen het snijbloemen, na een week gooien we die weer weg en de kweker gooit meestal de plant weg, wat een verkwisting voor een weekje bloemen!
We maken een vijvertje in de tuin en denken aan een meer te wonen.
We maken een rotstuin, vol met rotsplantjes en denken in de alpen te lopen.
Zo zetten we tropische planten in onze huizen, waarvan de meeste een langzame dood tegemoet gaan, want onze huiskamers zijn geen tropische oerwouden.
ja dan kan je op een ongelukkige donkere plaats, wel iedere maand een nieuwe plant zetten die toch dood gaat, dus zet ik op die plek maar een nepplant, ik heb ooit in een grote discotheek een oerwoud moeten namaken met alleen maar kunstplanten/ bomen, gecombineerd met echte boomstronken!
Niemand zag dat het nep was.
En mooie nepplanten is ook kunst en je spaart het milieu.
Kijk Ivana, nu is het een heel ander verhaal toch?
Maar ik begrijp jouw reactie. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met Ivana eens, had het echt niet verwacht. Maar na je uitleg is een en ander wel duidelijk geworden. Ik lees net je aanvullen over Ikea, net op tijd haha. Wilde vandaag naar het tuincentrum voor een mooie nep plant ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hup naar Ikea!
Ivana
12 jaar geleden
Ed, bedankt voor je uitleg. Zeer begrijpelijk allemaal. Jij hebt wel erg veel goeie kanten....kan ik niet aan tippen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ivana, Ed bezit inderdaad bijzonder veel kennis over veel uiteenlopende onderwerpen. Maar ik weet zeker dat er onderwerpen zijn waarvoor we bij jou moeten zijn en waar Ed dus minder van weet :) Ieder zn eigen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Planten ,natuur en hoe mensen denken, heeft mijn grote voorkeur.
Vooral ' hoe mensen denken' is het voor mij smullen op G.V.
Ivana
12 jaar geleden
Dat laatste hebben we dan gemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)

Andere antwoorden (4)

Ja, ga hier maar eens kijken:

http://www.maxifleur-kunstplanten.nl/

http://www.vandervleuten-beplanting.nl/kunstbeplanting.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prijzen! Maar ziet er goed uit! bedankt :)
Jazeker bestaan die. Dat zijn zijden planten. Maar die zijn wel verschrikkelijk duur. Dus het is de vraag of dat opweegt tegen meerdere keren nieuwe echte planten aan te schaffen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke week een nieuwe plant, of eenmaal een zijden plant. Ik denk wel dat dat uit kan :) Bedankt!
Amadea
12 jaar geleden
Je zou ook planten kunnen kopen die een citroengeur verspreiden, want daar houdt een kat niet van: Ooievaarsbek, Vuurwerkplant, Citroen verbena, Citroen pelargonium.
Ik heb zel een kunststof varen. Word vaak voor echt aangezien. Was jaren destijds ong. 50 gulden, dus wel tamelijk duur maar is nog steeds mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig zien de kunstplanten er niet meer zo nep uit als vroeger. Ik hen er nu al 3 van de Wibra. Die waren niet alleen goedkoop maar lijken ook zodanig echt dat mijn man ze steeds water wil geven. ;) Je moet gewoon even kijken welke er als echt uitzien want ze hebben daar ook neppers die er dan ook als nep uitzien.