hoe verf je een muur waar spagtelputz op zit?

heb dus een muur met spagtelputz die een ander kleurtje moet krijgen. nou heb ik het al geprobeerd met een kwast en roller maar je krijgt het niet goed geverfd, je blijft witte puntjes zien. hoe en met wat kan je het het beste verven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
5.3K

Antwoorden (4)

Met een roller zoals deze:(structuurroller)

http://www.manshanden.nl/images/verfrollers/Structuurroller.gif
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Een structuurroller is bedoeld om structuurverf aan te brengen, niet om gewone verf op een structuurwand aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap wat je bedoeld, maar het werkt wel prima. Wij hebben al veel muurtjes met spagtelputz geverfd en dat gata prima met deze rollers; " Structuur roller
De structuurrollers zijn speciaal geschikt voor de structuurverven en sierpleister/spachtelpoets"
http://www.manshanden.nl/verfrollers.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnaast wordt er gevraagd om tips, niet waar de roller 'van origine' voor bedoeld is ;)
Ik neem aan dat u gaat schilderen met latex verf.
Eerst ontvetten en dat kan u best doen met St-Marc.
Als die laag nog glanst kan u die licht aanschuren met water + schuurpapier, korrel 300, nadien terug spoelen met water.
Als u oude en felle kleuren wilt overschilderen doet u dat best met een grijze kleur als primer.
Dan pas de eindlaag aanbrengen, succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een intensieve klus, maar....
de verf kris, kras opzetten met een vachtroller met lange haren / een langharige vacht en vervolgens -per deel- verticaal doorrollen.
Voor het besnijwerk (randjes en kantjes) maak je met een kwast een ronddraaiende en tamponerende beweging.
Zorg dat je kort op je werk staat en gebruik voldoende materiaal / verf, dan zie je het best of je de dieptes dekt.
Verdun de verf eventueel met 10 á 15% water, dat werkt makkelijker en de dieptes dekken beter.
Alternatief is een verfspuit (met lans), maar dit vraagt enige handigheid én daarbij moet je de omgeving goed afplakken / afdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ,spagtelputz is erg grof,dat lukt nooit in 1x met muurverf,
ik zou het eerst voorstrijken(dus iets verdunt aanbrengen)drogen en dan nog een x verven,en ja is het dan nog niet gedekt? helaas nog een x
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk burgos omdat ik niet kinderachtig ben een plus. Ook al komt het antwoord aardig overeen met dat van mij.
Komt deze min ook van jou?
burgos
12 jaar geleden
Had al geantwoord voor ik de rest gelezen had,nee - niet van mij.