Kan je een boxspring ook zonder pootjes op de grond neerzetten?

We willen een boxspring gaan kopen maar deze het liefst zonder poten op de grond plaatsen. Dan is die in hoogte hoog genoeg. Maar ik vroeg mij af kan dit eigenlijk wel? Of is het beter om toch poten eronder te zetten?

Toegevoegd na 7 minuten:
Met een dik matras erboven uiteraard!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
15K

Antwoorden (4)

Het kan vast wel, maar of het echt comfortabel ligt is misschien de vraag; de pootjes zitten er niet voor niets onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een dik matras er nog boven op. Lijkt me dan niet veel verschil qua comfort. Maar dacht meer aan of het kan qua schoonmaken enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met 'qua schoonmaken' precies?
Ik denk dat je vochtproblemen kunt krijgen, matrassen liggen niet voor niets op lattenbodems of spiralen. De een zweet meer dan de ander maar dat vocht moet toch weg, de ruimte onder die boxspring maakt dat mogelijk en leg je hem direct op de grond krijg je mogelijk vochtplekken aan de onderkant, bij gewone matrassen is dat zeker zo.
12 jaar geleden
Je kunt het zonder pootjes doen. Voor de ventilatie is het wel aan te bevelen er een lattenframe onder te leggen. Anders is het mogelijk dat het er onder gaat schimmelen.
Ik slaap al 13 jaar zo. (Met alleen een matras op het frame).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen eronder, ook in de matras.
Er zijn ook vrij lage pootjes te koop. Van ongeveer 10cm hoog, dat zou een optie kunnen zijn.

Dan kan ik je ook nog vertellen, dat een boxspring een goede keus is, want het ligt heerlijk.

Ik ga er van uit, dat je dit bed niet tweedehands gaat kopen, dus ik neem aan dat de verkoper je ook kan informeren of het wel of niet kan.

Ik zelf denk dat het wal kan trouwens. Als ik kijk naar de boxspring die ik zelf heb.