Wat zijn de voor- en nadelen om een opklapbed (die je 'vast' tegen de muur op kan klappen) te gebruiken als je 'reguliere bed'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.5K

Antwoorden (3)

Tja, ik was ook op zoek naar zo'n bed als logeerbed, maar heb het nog niet kunnen vinden voor een redelijke prijs.
Als je zoekt op opklapbed, kom je meestal die inklap vouwbedden tegen.

Dat is wat mij betreft het eerste nadeel.
Ik vind 249 euro best veel voor een spiraalbodem

Voordeel is dat je overdag meer ruimte in je kamer hebt.

Nadeel is dat je die ruimte 's nachts toch weer vrij moet hebben om je bed te kunnen uitklappen.

Voordeel is dat er een plankje boven zit, waar je leuke spullen op kan zetten.

Nadeel is het iedere avond weer neerklappen en je beddengoed weer goed leggen.

Voordeel is dat het niet veel ruimte in beslag neemt.

Nadeel is dat je niet een fantastische bedbodem en matras er bij hebt. Je moet het doen met een spiraal en een relatief dun matras. Als je daar tegen kan is het prima.

http://www.bed4less.nl/bedden/spacesaver-bedden/opklapbed-met-spiraal.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je moet er eentje via MP kopen en hier zelf een ander matras op leggen. Je bed hoef je niet steeds op te maken als je het uitklapt momo want als het goed is zitten er twee banden aan die je over je dekbed of sprei heen trekt en vast maakt aan de andere kant van de bodem.
toen ik nog op kamers woonde gebruikte ik dat bed ook altijd, het voornaamste is dat je op je matras let , of het nog in goede staat is , maar dat is wat je bij wat voor'n bed dan ook moet doen!

-voordelen : opgeklapt heb je een stuk meer ruimte in je kamer.
- je kan er iemand snel in verstoppen , vastbinden en het bed omhoog klappen (hihi) wel 1x gedaan maar niet te lang hoor!
- je moet iedere dag je bed opmaken

-nadelen : je moet elke keer je kamer weer áan de kant' brengen /schuiven als je wilt gaan slapen (anders kan je immers je bed niet uitklappen?)
- je moet/kan het leuk verdoezelen door er leuke gordijntjes voor te hangen (luxaflexen kan ook ) zodat íedereen zich afvraagt waar je bed is? ( zo is het mij wel gelukt)

ik heb nu een huis, maar het opklapbed heb ik nog steeds en staat op de logeerkamer , zeer handig
doeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf jarenlang een opklapbed zoals jij het beschrijft gebruikt. Nu moet ik zeggen dat ik wel een goed stabiel bed had. Met een goede matras. Voor mij de voor- en nadelen:
Voordelen:
Je houd ruimte over.
Het ziet er altijd opgeruimd uit.

Nadelen:
Je kan niet zomaar even op je bed ploffen.
Je moet je bed altijd goed opmaken anders klapt het bed niet goed op (dit kan ook een voordeel zijn natuurlijk).

Ik had een kamertje van twee bij twee. Daar was het opklapbed ideaal. Kon er tenminste ook nog een bureau staan.