Welke spaarlamp of LEDlamp geeft het mooiste, warmste licht?

Merk, type, etc. Ik vind dat witte kille licht namelijk vreselijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goede vraag, heb ik ook! +

Het beste antwoord

Voor welke fitting?

Lampen met een lage kleurcode in Kelvin voldoen aan het gloeilamp licht qua kleur.

Op onderstaande link een high power ledlamp met een gu10 voetje. een zogenaamde halogeenvervanger.
De kleurtemperatuur hiervan is 2600 K. Dit is zeer laag vergeleken met de meeste, deze is wel mooi van kleur.

Maar de prijs.... pffff

Toegevoegd na 1 minuut:
klik op de site op het kleine fototje rechts van de lamp afbeelding. Hierop kan je enkele verschillende opstellingen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet wat jij onder wit licht verstaat maar wit licht is licht dat uit alle kleuren van het spectrum bestaat.
Veel mensen ervaren licht van een spaarlamp onprettig omdat de fluorescerende laag van de spaarlamp slechts een smal spectrum aan kleuren kan opwekken. Er kan gekozen worden voor een spaarlamp die wel meerdere soorten fluorescerend materiaal gebruiken om natuurlijk licht zo goed mogelijk na te bootsen, maar dat maakt de lamp weer duurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een eerdere vraag van mij ook over spaarlampen werd mij verteld dat spaarlampen van Megaman warm licht geven.
Bekijk mijn vraag en antwoorden op http://www.goeievraag.nl/vraag/led-lampen-koud-licht-warm.31018
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies vooralsnog voor gloeilampen. Led en spaarlampen doen nog lang niet wat leveranciers beloven. en als je dan perse veel geld kwijt wil zijn voor te weinig kwaliteit, neem dan een ledlamp met Cree leds. Deze hebben vooralsnog de beste kleurweergave, waardoor het licht er vriendelijker en niet zo kil uit ziet.