Bij Ikea mag je een matras 90 dagen uitproberen. Wat doen ze met het matras als je het terugbrengt?

Als je het matras terugbrengt, gaat het dan gewoon weer in de verkoop, of gaat het weg?

12 jaar geleden
in: Interieur
6.8K
liveisgreat
12 jaar geleden
vroeg ik me ook al af. ik denk wel dat weinig mensen een matras terug brengen omdat dit toch niet zo eenvoudig te transporteren is eenmaal uit de verpakking. natuurlijk zal ikea personeel niet vertellen dat ze de matrassen in de koopjeshoek presenteren :-)
Misschien moeten we eens aan Ikea voorstellen om de matrassen weg te schenken aan een goed doen? Zo worden ze tenminste nog goed besteed!

Het beste antwoord

Als het matras verder goed is kan je deze eventueel vinden in de koopjeshoek. Je krijgt dan een behoorlijke korting en weet dat het matras op zijn minst is uitgepakt. Je mag het matras dan ook niet meer terugbrengen.

In de praktijk komen maar weinig matrassen na zo'n lange tijd binnen. Als mensen echt spijt hebben dan komen ze na een paar dagen terug.

Toegevoegd na 13 minuten:
NB. Ik heb dit gehoord van IKEA personeel zelf toen ik dit ook een keer navroeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Het gaat mij erom dat als ik een nieuwe matras koop, dat ik dan geen gebruikte krijg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een nieuw matras krijg je nooit een gebruikte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Matrassen die worden teruggegeven worden niet opnieuw ingepakt en als nieuw verkocht. Dat geldt niet alleen voor matrassen, maar voor alle ingeleverde artikelen.
bamibal
12 jaar geleden
Goed om te weten. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Er wordt advies gegeven om een matras minimaal 30 dagen uit te proberen omdat je dan pas goed kan beoordelen of deze matras wat voor je is. Om deze reden wordt een matras meestal niet binnen een paar dagen weer ingenomen. Een matras gaat absoluut niet de koopjes hoek in, onder andere ivm hygiëne. Waar de matrassen wel naar toe gaan? De grote afvalpers in..

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is mogelijk dat deze werkwijze verschilt per vestiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom worden die matrassen dan niet weggegeven aan bijvoorbeeld een daklozen opvang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik een heel goed idee! Ikea staat altijd open voor acties voor goede doelen. Misschien een idee om een brief/mail te sturen naar de vestiging in jouw buurt?
Of hij word heel goedkoop verkocht of schoongemaakt of hij word weggegooit