Hoe krijg je de vegen achter een lijst die je van de muur haalt weg?

Wanneer je een lijst van de muur haalt, zie je vaak precies waar de lijst tegen de muur heeft gehangen een veeg zitten. Is het mogelijk om deze (zonder opnieuw verven of behangen) te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.3K

Het beste antwoord

In principe kun je elke ondergrond met water en een scheutje allesreiniger gewoon schoon maken. Geef het alleen wel de ruimte dat je een oppervlak pak dat groot genoeg is, zodat je niet bezig blijft. Wat je ziet is zogenoemde roet-, vetaanslag doordat je rookt, kookt, kaarsen brand, olielampjes aan hebt et cetera. Dus vandaar de opmerking dat je een voldoende groot stuk pakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldt dit ook voor behang dat geverfd is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe mag dit niet uit maken... Maar als dit beschadigingen zijn dan kun je poetsen wat je wilt, maar zal je het nooit weg krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! +1

Andere antwoorden (3)

Ligt aan de ondergrond, is het afwasbaar behang zal het mischien wel lukken maar vaak maak je het alleen maar erger door er overheen te 'boenen' Heel voorzichtig een klein stukje proberen met een schone doek met water en wat schoonmaakmiddel.
Een ander schilderij ophangen kan natuurlijk ook nog......:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ander schilderij is noet echt een optie, ik ga namelijk verhuizen. Ik ga uit een huurhuis dus moet alles netjes achter laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik er niets aan doen, het is heel normaal dat als je schilderijen weghaalt je dat blijft zien, dit is niet iets wat jij op hoeft te lossen om je huis netjes achter te laten.
Het is aan de nieuwe bewoner of hij wil behangen schilderen of een schilderij ophangt. Dus laten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt mij in ieder geval een beter idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! +1
ik zou daar heel voorzichtig mee zijn, voor je het weet zit je van de regen in de drup.
ik heb deze vegen prima weggekregen met wat verdunde ammoniak.
helaas werkte dat al te goed, nu is m'n muur op die plaats lichter dan er omheen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
`maakt goed schoon he +1 goeie tip om dit niet te doen
Ik heb wel eens vette kindervingers eraf gekregen met witte brood. De vlek inwrijven met een witte boterham zonder korst. Ging perfect, maar ik weet niet of dit ook bij geen vetvlekken werkt. Je zou het kunnen proberen. Dit werkt overigens ook bij niet afwasbaar behang. Vlekken willen ook nog wel eens weggaan met vlakgom.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! +1