Hoe hang ik speren aan de muur?

Ik heb twee speren, beide ongeveer 1,85 m lang. De schacht (of hoe heet dat) is van hout, lijkt wat op bamboe, maar dan aanzienlijk donkerder. De punten zijn van metaal, 25 cm lang, en plat.

Hoe hang ik deze speren op aan de muur? Ze moeten ruwweg een X vormen, met de punten naar boven.

Mijn vraag betreft de ophanging - ik kan bijvoorbeeld geen spijker door de speren heen slaan. Hoe dan wel?

De ene speer ziet eruit zoals de middelste speer op het eerste plaatje. De andere speer ziet eruit zoals op het tweede plaatje.

Picture for question
14 jaar geleden
in: Interieur
3K
Cryofiel
14 jaar geleden
Ze zijn iets te groot om voor dit doel te gebruiken:
http://www.goeievraag.nl/vraag/pleurop.29204   ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, ik dacht ook gelijk aan die vraag :-)

Het beste antwoord

De eerste: Twee spijkers / schroeven in de muur, Zo dat de punt van de speer met de weerhaak er achter haakt. De andere steunt alleen de onderkant, om hem sneef te hangen.

De tweede speer: Bind een touwtje oid direct onder de punt van de speer. Maak er een lusje aan, zodat je een bevestiginslus hebt die tot de muur komt, als je hem over de eerste speer een monteerd. Plaats een spijker/schroef door het lusje, en bevestig in de muur. De ondnerkant steun je zoals de eerste speer met een spijker/schroef aan het andere einde vand e speer, om hem schuin te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een manier is om een klein gaatje in de speer te maken, en dan een spijker in de muur te slaan. Net als bij een klok, schilderij enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik (supersterk) visdraad om de speren qua bevestiging en nagenoeg onzichtbaar in de juiste positie op de muur te bevestigen. Natuurlijk er nooit in gaan boren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je wat aan mijn antwoord hebt maar dit lijkt mij logisch..:

Sla een lange, stevige (dikke) spijker in de muur en sla die dan krom om de speer heen. Dus vlak naast de speer sla je een spijker en dat buig, sla, je dan om de speer heen. Dit moet je dan op een aantal pleken van de schacht doen voor extra stevigheid.

Kies natuurlijk wel voor dikke, stevige spijkers die het gewicht van de speren kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Interessant idee. Ik ben echter bang dat die spijkers dan ofwel te los rond de speren zullen zitten, waardoor de speren "door de spijkers heen" naar beneden zullen glijden. Ofwel dat de spijkers te strak rond de speren zullen zitten, waardoor de speren zouden kunnen splijten.
Ik zou van die grote halfronde haakjes kopen en daar de speren horizontaal of een beetje schuin inhangen. In een X vorm zal ook best gaan en de speren blijven onbeschadigd.