Hoe/waarmee, kun je het licht van een spaarlamp kleuren zodat de lichtuitstraling `warmer` wordt?

Ik heb een voorraad spaarlampen (voor de woonkamer)waarvan ik de lichtuitstraling niet `gezellig`vind. Is er een manier om deze spaarlampen te bewerken zodat ze een `warmer`lichtweergave kunnen krijgen? B.v.glasverf en of dit eventueel een veilige methode is. Diverse sites al op internet bekeken, maar `k heb geen resultaat kunnen vinden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb inmiddels de spaarlampen gekleurd met een ` rode permanent marker stift`.
De spaarlampen geven hierdoor inderdaad een warmer licht.

Toegevoegd na 6 dagen:
Wellicht zijn er meerdere opties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.5K

Antwoorden (2)

Als het led spaarlampen zijn kun je ze kleuren met ecoline.
Maar alleen als het led is anders gaat het niet.

Toegevoegd na 37 seconden:
Andere lampen worden te heet.
12 jaar geleden
Glasverf zou kunnen omdat de spaarlamp niet heel erg heet wordt.
Het is echter niet makkelijk om een mooie homogene laag te schilderen die ook nog doorzichtig genoeg is.
Een makkelijkere oplossing zou kleurfilter kunnen zijn zoals in theaters gebruikt wordt.
Het is een folie dat per rol geleverd wordt in vele honderden kleurtinten.
Je kunt er een kokertje van plakken met plakband en dat om de lamp schuiven.
Te koop bij lichtverhuurbedrijven zoals b.v. Flashlight in Utrecht.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij die bedrijven hebben ze een kleurenwaaier waar je de kleuren uit kunt kiezen.
Je zou ook eens kunnen informeren bij een theater in de buurt, de technische dienst heeft vaak nog wel een paar stukjes liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè koos ook op goedje vraag
Ik vind het een goed antwoordt zo doe ik het ook maar ik werk in wen theater dus filter zat vraag even naar lee 152 of iets in de buurt daar van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik ik ook in de volgspot volgende week weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@carscho: sorry, vorige reactie van mij was voor Defender110 bedoeld.
Zoals ik merkte zijn hij en ik collega's die in theaters werkzaam zijn.
Zijn suggestie om Lee filter 152 te gebruiken is inderdaad een goeie: vraag aan de technische dienst van een theater in de buurt of ze een stukje kunnen missen, anders bestellen bij Flashlight.