Hoeveel mensen zouden nu daadwerkelijk de gloeilampen hebben vervangen voor led?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (6)

Ik denk wel 2.500.000.
Zoveel LED-lampen zijn er weggegeven door de Postcodeloterij.
14 jaar geleden
Als ik je vraag letterlijk neem, dan gok ik op een laag aantal. Dan zou namelijk iemand in één keer al zijn gloeilampen hebben vervangen door LED-lampen. Dat is best een prijzge aangelegenheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van tijd, dan heeft bijna iedereen ledlampen.
Het gaat heel snel, zelfs kerstboomverlichting is er al.
Er komen nu ook andere/betere kleuren, mooiere lampen.
Maar we zijn nog lang niet zo ver dat alle gloeilampen vervangen zijn door led, dat heeft waarschijnlijk nog niemand gedaan, maar er is een begin gemaakt.
Energiezuinige lampen zijn uit.
Led lampen zijn in.
Zelf heb ik gisteren een ledlamp aangebracht in mijn houthok voor mijn houtkachel.
daar moet ik per dag 8 tot 10 keer in wezen.
Verbruik slechts 1 watt!!!!
Voldoende licht om mijn hout te pakken!
Het begin is er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Goed gedaan Ed!
Alhoewel.... Hoelang is ie per dag aan?
Over hoelang heb je die 25 euro eruit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praxis dacht ik €6.75, ik laat hen gewoon dag en nacht branden, omdat ik de andere gewone lamp ook regelmatig vergat uit te doen, die was 25 watt.
24 uur per dag x30 = 720 watt per maand = 20 cent
Ik ken er geen een die alles heeft vervangen, dus ik gok dat het er bar weinig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al zeker 5 jaar geen gloeilampen meer. Dus zal t.z.t. de spaarlampen voor LED lampen moeten vervangen. Hoewel ik in de keuken een 18 watt TL heb hangen. Maar ook deze zal t.z.t. voor een LED vervangen moeten worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel niemand. Op dit moment zijn LED lampen te lelijk om op grote schaal toe te passen. Gewone spaarlampen zijn er in bveel meer varianten en uitvoeringen. Daarbij is het in een keer vervangen van al je lampen een beetje gek; Je vervangt een lamp als je oude lamp kapot gaat. Weinig mensen zullen werkende lampen weg gooien om vervolgens voor een paar honderd euro het hele huis van dure lampen te voorzien, die over een jaar of 2 alweer achterhaald zijn door beter werkende, mooiere modellen..