Weet iemand een plant die weinig water nodig heeft, weinig licht en een beetje mooi is?

Ik bedoel als een kamerplant maar dan met die eigenschappen.
Ook moet het tegen de 15-25 graden kunnen

Toegevoegd na 1 uur:
De plant komt op een bureau, het is meestal 20 graden en heb de gordijnen dicht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar komt de plant te staan? zet je m bv op de vensterbank vlakbij je verwarming doen niet alle planten het met deze eigenschappen....
Ritsuka
12 jaar geleden
Cactus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere plant heeft daglicht nodig, dus je gordijnen geregeld open lijkt me wel een voorwaarde voor een gezonde en in leven blijvende plant...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunstbloemen, droogbloemen of een cactus lijkt me de ideale oplossing

Het beste antwoord

Een sanseveria. Die kan zeker een maand zonder water en heeft weinig licht nodig. Ik heb hem 25 geleden van mijn moeder geërfd en hij heeft in die tijd ook nog 2x gebloeid!
Natuurlijk heeft ie wel wat daglicht nodig dus je moet in die ruimte nog wel de krant kunnen lezen zeg maar. Mijn gordijnen laten voldoende licht door. Van de jouwe weet ik dat niet.

Toegevoegd na 1 week:
Hier nog een site met wel leuk commentaar over onder meer de makkelijke verzorging (of het gebrek eraan, haha).

Toegevoegd na 1 week:
Volgens die site was het de "Bureauplant Van Het Jaar 2008"
Uit het juryrapport:
'De Sanseveria is niet alleen luchtzuiverend, maar ook haast onverwoestbaar. De verzorging van planten op de werkplek laat soms te wensen over, maar de Sanseveria vraagt zo weinig aandacht dat de plant eigenlijk altijd overleeft en er erg goed uit blijft zien."

Nu moet je er alleen nog tegenaan willen kijken! ;-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

een cactus of een vetplant ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hebben toch veel licht nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor Pinkeltje, een cactus is een makkelijke plant.
Mijn moeder had vroeger een lidcactus voor het raam staan die ze nauwelijks aandacht gaf.
Ze gaven zelfs bloemen en vruchten die nog erg lekker waren ook.
Een cactus hoe je weinig water te geven en heeft weinig zonlicht nodig, er zijn bijvoorbeeld ook heel mooie cactussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je alle soorten vetplanten nemen dan.

De vetplantenfamilie (Crassulaceae) is een familie van tweezaadlobbige kruiden en heesters. Het zijn succulenten, die water opslaan in hun dikke bladeren en zo met weinig concurrenten in droge omstandigheden kunnen overleven. De familie komt wereldwijd voor, maar het meest op het noordelijk halfrond en zuidelijk Afrika, vaak op droge en/of koude plaatsen waar water schaars kan zijn.

Voorbeeldje, de pandaplant:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja mooie plant hebben wij ook en nog heel wat vetplanten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow die is mooi heb je een stekkie voor me? :)
De Roos van Jericho (Selaginella lepidophylla)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1069&bih=745&q=witte+lidcatus&gbv=2&oq=witte+lidcatus&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1460l7056l0l8258l22l22l3l10l2l0l228l1296l2.5.2l9l0

de lidcactus( zie hierboven) of een kalanchoe:

http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1069&bih=745&q=witte+lidcatus&gbv=2&oq=witte+lidcatus&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1460l7056l0l8258l22l22l3l10l2l0l228l1296l2.5.2l9l0#hl=nl&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=kalanchoe&pbx=1&oq=calanchoe&aq=0s&aqi=g-s1g-sS1&aql=&gs_sm=c&gs_upl=16466l66793l0l68517l10l10l0l0l0l0l284l2023l1.3.6l10l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a99dbb3196b5f7aa&biw=1069&bih=745

zijn beiden vetplanten die je kunt verwaarlozen.... deze bloeien beiden rond deze tijd van het jaar... de lidcactus bloeit nu al enkele maanden en drie keer na mekaar als je ze soms even in een voetenbadje zet voor een dag en de kalchoe gaat nu bloeien en die houdt het ook behoorlijk lang uit.
Als je op de links klikt zie je dat ze er in vele kleuren zijn.

ze zijn trouwens ook zeer makkelijk te stekken.

De aloe vera varianten zijn trouwens ook allemaal monsterlijk mooi :)) en geneeskrachtig, als je de goede hebt. (hieronder)

http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1069&bih=745&q=witte+lidcatus&gbv=2&oq=witte+lidcatus&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1460l7056l0l8258l22l22l3l10l2l0l228l1296l2.5.2l9l0#hl=nl&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=aloe+vera&oq=aloe+vera&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=126270l127428l0l127778l9l8l0l2l2l1l243l1181l0.4.2l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a99dbb3196b5f7aa&biw=1069&bih=745

verder geldt: hoe donkerder de plant hoe meer schaduw hij kan hebben, hoe dikker de bladeren, hoe minder water hij nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een orchidee plant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bonsaiboompje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bonsai heeft juist veel aandacht niodig.
Ik heb zelf een zebragras staan in een hoek waar niet veel licht is en hij krijgt ook niet zo heel vaak water.
Hij doet het daar erg goed; beter dan een andere die voor het raam staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
planten die zelf ik niet om zeep kan helpen (en ik ben een ramp met planten!!) zijn:

bromelia

sanseveria

en vooral de Zamioculca is een 'die hard'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plant met weinig behoeften is de Nolina, of Olifantspoot of Beaucarnea.
3 Benamingen voor dezelfde plant; te koop in vele groottes.

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4ACEW_nl___NL413&q=beaucarnea&gs_upl=0l0l0l2787lllllllllll0&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=3hbmTq3xHdGcOqq0yMoE&biw=1024&bih=476&sei=4RbmTqrlBMKEOqrajNAE

Het zijn geen goedkope planten, maar zeer makkelijk in onderhoud.
Ze hebben wel, zoals elke plant, daglicht nodig....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plant die nooit water en licht nodig heeft is een kunstplant.
Tegenwoordig best wel mooi, bijna niet te zien dat het nep is en heel betaalbaar.
De plant van de foto kost rond de 8 euro.
Altijd beter dan een bijna dode en lelijke plant.
Want met de gordijnen dicht, kan geen plant in leven blijven, hooguit langzaam dood gaan.
Even een webcam foto er bij, van de plant die hier naast me staat ( ook te donker)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn sanseveria houdt van cello. Vooral als ik de suites van Bach speel weet ze dat te waarderen. Bij sommige delen begint ze echt te swingen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord wou ik ook geven :) Als je slecht bent in water geven en ook al geen licht hebt is een kunstplant echt een geweldige oplossing. En inderdaad, nauwelijks van echt te onderscheiden, zeker als je geen kenner bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jjjjjjjjjjj je mag de ramen wel dicht houden, straks is ze weg! mormel Ik ben wel een kenner, hij staat 1 m. van me vandaan, maar kan niet zien dat het nep is.
De 'Aglaonema commutatum' is een sterke bladplant die met weinig licht en een minimale temperatuur van 15°C. in elke ruimte kan groeien. Laat de potgrond tussen twee gietbeurten in licht opdrogen.

http://www.groen.net/Article.aspx?id=590

De 'Cissus rotundifolia' kan op een wat donkerder plek staan. De minimumtemperatuur voor deze plant ligt rond de 16°C. Laat de potgrond tussen twee gietbeurten in licht opdrogen. Maximaal 1 keer per week water geven is voldoende.

http://www.groen.net/Article.aspx?id=4881
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plant BOA (oorsprong regenwoud Peru e.a)
Weinig licht, weinig water, klim en hangplant
temperatuur alleen vorstgevoelig. Minder licht minder
sterke groei. Sterke plant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hawaiian palm heeft weinig water nodig en kan erg goed tegen schaduw. Ik heb hem zelf in de slaapkamer staan ver bij het raam vandaan en hij doet het daar prima. In de winter bloeit hij ook nog eens heel mooi. Je kunt overigens op die hortuz website precies zoeken op de eigenschappen die je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een cactus ! je hebt cactussen in verschillende soorten en mijn favoriet is z'n cactus in de vorm van een pop want je kan ze ook aankleden haha !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cactus heeft volgens mij niet veel water nodig