foto's ophangen vrij in de ruimte. hoe doe je dat zo dat ze niet gaan draaien of kantelen?

Ik wil wisselend wat foto's voor mijn raam hangen, maar niet tegen het glas. De foto's zijn ingelijst met aan de achterkant zo'n draadje, maar als ik ze daar aan ophang gaan ze natuurlijk draaien. Als het even kan wil ik kunnen wisselen van formaat. Er hangt een gordijnrails die als uitgangspunt kan dienen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.1K

Het beste antwoord

Dat draadje zit waarschijnlijk vast aan 2 oogjes of iets dergelijks. Gebruik die oogjes. Door 2 ophangpunten te gebruiken gaat hij niet meer draaien. Om het naar voren kantelen te voorkomen moet je de draadjes vastplakken aan de achterkant van de lijst, zo hoog mogelijk. Als draadjes zou je visdraad kunnen gebruiken. Makkelijker, maar iets duurder, is om perlonkoorden met ophanghaakjes te kopen. Daar zit een schroefknopje op zodat je ze makkelijker op de juiste hoogte kan hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zul je ook een paar onzichtbare nylondraadjes naar beneden of opzij moeten laten gaan, en die daar vastmaken op een of andere creatieve manier
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
visdraad zou ik voor kiezen.
+
Kies voor ophanging aan twee draden.
Om het nog iets robuuster te maken heb ik zelf het volgende gedaan: monteer de bevestigingspunten van de lijst (bijv. het draadje) aan de onderzijde alsof je de lijst op z'n kopt gaat hangen. Dan twee kleine gaatjes boren in de bovenkant van de lijst precies op de plaats waar de twee draden richting plafond moeten (natuurlijk niet doen bij een antieke lijst; bij mijn IKEA lijstje geen probleem). Dan de -transparante- ophangdraden door de gaatjes en bevestigen aan de ophandhaakjes (of draadje).
Op deze manier hangt de lijst heel robuust en gaat niet draaien.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gaatjes in de lijstjes verpesten een beetje het idee van verwisselen. Dan zou ik in allerlei lijsten gaatjes moeten maken.