Waarin onderscheid de Kennedyschommelstoel zich van andere schommelstoelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Het beste antwoord

De kennedyschommelstoel is het model schommelstoel dat president Kennedy van de VS had en graag inzat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa, en waarin onderscheidde die stoel zich dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
googeldegoogle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef niet te Googlen hoor. Ik bedoelde met mijn reactie dat vdijken geen antwoord op de vraag gaf van Veera :-).

Andere antwoorden (1)

Door het model ; het is echt een half/eind-negentiende-eeuwse schommelstoel met gevlochten rug en zitting en gekrulde poten.

De 'granny'-schommelstoel die in de jaren 780 een flinke come-back heeft gemaakt, is van een veel recenter model, met strakke houten onderdelen, een geslote3n zitting en spijlen in de rug.

Als je ze naast elkaar ziet , zie je dat de Kenndy ruimer is, comfortabeler zit, en hij is ook wat stabieler, zowel met het schommelen als met het opstaan.

Uit een andere vraag begreep ik dat je een schommelstoel zoekt voor een wat ouder persoon ; dan zou ik je zeker een Kenndy aanraden, en niet zo'n harde houten waar je nog wel eens lastig uit kunt stappen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ook de meeste 'moderne' schommelstoelen zijn van het wat minder comfortabele, strakke houten 'model'.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb de foto vervangen door een stoel die iets meer lijkt op het model waar Kennedy ook daadwerkelijk op zat ; het voornaamste onderscheid echter (de gevlochten zitting/rug ) blijft hetzelfde. Wellicht dat je daarom veel links voor kennedy-schommelstoel vindt met dat oudere model.