bestaat er een site over originele tuinhuizen om zelf te maken?

Graag wil ik een lang en smal "tuinhuis" maken in mijn tuin (ongeveer 1 m x 4 m). Natuurlijk kan ik gewoon hout aan elkaar timmeren of dergelijke, maar liever had ik iets origineels, bv. een chinees paviljoentje of iets anders wat je zelden ziet.
Anderzijds wil ik er ook niet teveel geld aan geven, dus ik wil het zelf maken. Is er een site (of interieurboek, tijdschrift...) waar ik ideetjes kan opdoen plus tegelijk info krijg over hoe ik het moet maken?

Toegevoegd na 1 uur:
technische tips zijn ook zeker welkom, maar wat ik vooral zoek zijn ORIGINELE tuinhuisideeën...die ook zelf te maken zijn dus.

Toegevoegd na 15 uur:
bedankt voor alle technische tips, nu nog enkele esthetische... Dus waar ik ontwerpen voor tuinhuizen vind die afwijken van de klassieke blokhut....

12 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk idee.
zoek eens op google bij "gazebo" "tuinhuis" japanse tuin" "paviljoen" etc

Het beste antwoord

Onderstaande links geven je een idee wat er is aan bestaande tuinhuisjes in baouwpakket.
misschien kun je daar van uitgaande een idee uitwerken?

de 2e link geeft wat meer uitleg over constructie en fundering.

succes!

wat voorbeelden van huisjes
http://www.woodproducts.nl/tuinhuisjes/?gclid=CJmcnrLpv6wCFQVTfAodEwjbpA

en een met algemene uitleg
http://www.tuinhuis-site.nl/

Toegevoegd na 29 seconden:
* bouwpakket
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier dus ;) Wow, prachtige tuinhuisjes, die van Koelstra. Echtje snoepjes zitten er tussen!

Andere antwoorden (2)

Ik heb geen site, maar zelf een idee. Ik zou palen in de grond slaan, in grond ankers. Zo kan je zelf de vorm bepalen. Betimmeren met houten schragen, dak erop. Golfplaat / PVC / Hout ( wat je wil). Zelf heb ik ook zoiets gemaakt. Even rondscharrelen bij de bouwmarkt geeft al wat materiaal ideeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
wat bedoel je met "ankers"? kan ik die palen ook gewoon vastmaken op de betontegels (er liggen twee lagen tegels...)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn van die dingen die sla je in de grond, daarin past een paal van bv 10 x 10. Ik zou de betontegels er uit halen, anders staat je schuur niet stevig. Als je dan de palen erin hebt, dan kun je hem rondom gaan opbouwen. Het is echt simpel, zo simpel dat ik 2 van die dingen gemaakt hebt, en ze denken dat ik het heb laten doen..Die - min, veeg ik dan mijn reet mee af, maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tuinhuisje kan gerust vrij staan op de tegels. Die van mij til je met genoeg mensen zo op, maar staat verder helemaal stevig.
Dikke palen en ankers zijn ook best wel duur. Er zijn trouwens ook ankers die je kan vast schroeven in beton, tegels of vlonders.
liveisgreat
12 jaar geleden
@freespirit : dan minnetje komt niet van mij hoor... voor alle duidelijkheid...
@jackd : idd, dat zou beter zijn en makkelijker mocht ik het op de betontegels kunnen boren, langs één zijde staat het tuinhuis toch tegen een muur.
Als je bij de hoeken planken in elkaar laat vallen, dan heb je geen palen nodig:
http://www.tuindomein.nl/products/4098/aanbieding-tuinhuis-kurt.php?group_id=4&PHPSESSID=2ca97075294086c3e9f7f39a3a93de88
(dit kan ook met dunnere planken)

1 x 4 is best wel smal, vooral die 1
Daardoor wordt het iets gevoeliger voor wind, dus als het ook hoog wordt, toch wel een paar palen in het beton gieten.

-komen er deuren is en zo ja waar?
-wordt het (af en toe) verwarmd?
-wat mag het kosten? (hout is duur)
-hoe hoog mag/moet het worden?

Toegevoegd na 18 uur:
Ontwerpen zijn lastig, bedrijven gaan hun werk niet online zetten en particulieren tekenen hun werk hooguit gedeeltelijk en onbegrijpbaarv oor anderen.
Ik zou googlen op afbeeldingen, iets moois zoeken en dat namaken. Op gevoel maak je een constructie bijna altijd te sterk. Hooguit opletten als je met dakpannen gaat werken, die zijn zwaar.
http://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=19849.0
http://www.myorientalgarden.nl/japanse-oosterse-stijl-prefab-paviljoen-pool-house-vakantiehuis-gastenverblijf-furi-damu.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
- er komt één deur in aan de brede zijde.
- 4 x 1 is indicatief, het wordt ook niet te hoog (ca 2 m) en staat tegen een muur, dus veel wind zal het niet vatten
- kosten: zo weinig mogelijk, maar het moet wel esthetisch okee zijn natuurlijk.