Hoe kan een huissleutel zonder gebruik breken?

Ik ben mijn puntje van de huissleutel kwijtgeraakt, zonder dat ik er erg in had, hoe kan dit zijn gebeurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zoek naar een plausibele smoes?

Antwoorden (2)

De reden dat een sleutel stuk gaat is meestal door slijtage.
Op een sleutel komt meerdere malen per dag toch wel een zekere kracht op als u het slot draait. Daardoor ontstaat er metaalmoeheid waardoor uw sleutel stuk gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ik ben te laat
Ivana
12 jaar geleden
+ voor Siska. Niekse kan het dus echt niet helpen dat de sleutel "versleten" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de + jes :)
Dat kan best. Ook al gebruik je hem niet vaak (dat is wat je zegt) hij zit waarschijnlijk wel altijd in je zak. Of hangt hij aan je sleutelbos en krassen de sleutels allemaal tegen elkaar aan. Of wordt de bos sleutels elke dag ergens neergegooid. Kortom: een sleutel heeft ongemerkt veel te lijden. En wanneer de kwaliteit van de sleutel niet zo goed is, een sleutelmaker met slechte kwaliteit sleutels, dan kan het heel gemakkelijk dat deze sneller slijt.