Ik heb lichtgrijze lak gebruikt voor de trap. Er zit echter een veel te blauwe glans op(lijkt niet op kaartje). Hoe krijg ik dat blauwe er uit?

geen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (3)

Dat krijg je alleen maar weg, door het te gaan overschilderen.

U kunt natuurlijk gaan reclameren bij de verfwinkel, dat de kleur niet overeenkomt met het kaartje. dit kan echter wel een discussie opleveren en het is maar de vraag of het de gewenste uitkomst zal hebben.
12 jaar geleden
Mogelijk lijkt het te blauw door de lichtval. Dat lijkt me moeilijk te veranderen. Wat je zou kunnen proberen, is opnieuw schilderen met zijdeglans (als je hoogglans hebt gebruikt). Of alles opnieuw met een totaal andere tint grijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleur verf wijkt altijd iets af.
Alleen de verf die je op kleur laat maken heeft de goeie kleur. (Wat ik tot nu toe merkte)
Misschien kan er een kleine toevoeging bij je verf gedaan worden, zodat de kleur veranderd, want ik neem aan dat je pas een klein stukje gedaan heb.
Daarvoor moet je wel in een verfwinkel zijn, en ik weet niet of ze dat doen met verf die daar misschien niet gekocht is.
En inderdaad wat hier in het bovenstaande antwoord gezegd werd: De omgeving heeft ook een invloed.
Dit lijkt me bij een lichtgekleurde lak meer dan bij een donkere kleur.
Bij grijs heb je ook toevoegingen van: blauw, bruin.
Je hebt ook het echte grijs, maar dan moet je van tevoren even goed informeren.