Mijn zwarte vensterbanken in mijn jaren 80 flat lijken van natuursteen. Kan dit ook asbest zijn?

Toegevoegd na 22 minuten:
met natuursteen bedoel ik gewoon steen (zwart)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Nee. Asbest ziet er nadrukkelijk anders uit. Meer als vezelplaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan heel goed! er kan asbest in verwerkt zijn dat werd toen heel veel gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er zijn vroeger wel asbestcementplaten geproduceerd (o.a. door Eternit), maar die hadden niet het uiterlijk van natuursteen. Soms werden dergelijke platen wel gebruikt binnenshuis om warmte te weren en zo brand te voorkomen, maar in woningen met cv zal dat niet gebeurd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan, maar als je het niet bewerkt kan het geen kwaad.