Wat is het verschil tussen een vrijstaande vaatwasser en een onderbouw vaatwasser?

Ik wil een vaatwasser kopen. Hij komt onder het aanrecht te staan, dus ik denk; onderbouw. Maar als ik ga verhuizen wil ik hem meenemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
15K

Het beste antwoord

Onderbouw is dat je hem onder je aanrecht bouwt, zodat hij geïntegreerd in je keuken is vaak met de mogelijkheid om eenzelfde keukendeurtje als je keuken te plaatsen. vrijstaand is als een wasmachine los overal neer te zetten Soms kan je hem ook onder de aanrechtblad schuiven als er ruimte is. Ikzelf heb een vrijstaande de bovenblad verwijderd onder het aanrechtblad geplaatst en de voorkant dezelfde kleur als de keuken geverfd, staat netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een onderbouwvaatwasser kun je ook meenemen. Dat is alleen zinvol als je hem in het nieuwe huis ook kunt integreren in het keukenblok. Ook is het enigszins
afhankelijk van het feit of je een koophuis hebt. Als je een huurhuis hebt, is het niet ongebruikelijk om ook alle keukenaparatuur (inclusief vaatwasser etc) mee te nemen naar je volgende huis. Maar als je je huis wilt verkopen, is het voor zover ik weet, niet erg gebruikelijk dat een geïntegreerde vaatwasser niet bij de koop in zit en dat de verkoper die meeneemt. Een vrijstaande vaatwasser, kun je vaak ook onder het aanrechtblad kwijt. Is een kwestie van even goed meten of de vaatwasser die jij wilt kopen, ook bij jou onder het aanrechtblad past. Over het algemeen zijn vrijstaande vaatwassers goedkoper.
Op onderstaande link kun je info lezen over het verschil tussen onderbouw-, inbouw- en vrijstaande vaatwassers.