Op welk fotopapier komt een foto met veel zwart het beste uit?

Ik heb een foto die grotendeels zwart is. Echt zwart, dus geen donkergrijs, en geen details in het zwart.

In het zwart bevinden zich rode en witte lichtjes. Die vormen het (enige) onderwerp van de foto.

Ik wil de foto bij een professionele afdrukcentrale laten afdrukken op ongeveer A3-formaat. Daarna een mooie lijst eromheen, zodat ik hem kado kan doen.

Op welk soort fotopapier moet ik de foto laten afdrukken om het zwart zo zwart mogelijk te laten zijn, maar wel zodanig dat de lichtjes zo "twinkelend" mogelijk overkomen?

12 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je voorlichten bij de afdrukcentrale. Als ze professioneel zijn, dan kunnen zij je dat beter vertellen dan wie dan ook.
Zorg wel dat je een proefafdruk meeneemt of laat maken, zodat je straks niet voor een verrassing komt te staan, doordat het zwart TE zwart is geworden. De afdrukcentrale heeft zijn eigen diverse soorten papier. Welke natuurlijk gecalibreerd is binnen hun systeem en apparatuur.
Je kunt niet hier op gv vragen welk papier het moet zijn, wij weten niet welk papier de afdrukcentrale allemaal heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij hebben daar vaak inderdaad veel verstand van, en kunnen ook goed inschatten wat bij een bepaalde foto past.

Antwoorden (3)

Zilverkleur. Wit is zo wit, rood zo gekuntstekd. Zwart te donker en ern nieuwe kleur slaat nergens op.
Of het moet naar iets van het onderwerp verwijzen.
(bv een bep kleur vd vlag vh land...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik wil nu juist het patroon van die lichtjesketting goed laten uitkomen. Zodat die lichtjes van de lichtjesketting het enige is dat je ziet. Daarom heb ik de foto op de computer al helemaal zwart gemaakt, op de rode en de witte lichtjeskettingen na.
Afbeeldingen met diepe of donkere kleuren, of met een zwarte achtergrond, werken het beste op fotopapier. Bij belichting op fotopapier zonder rasters krijg je optimale kleuren en haarscherpe details.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dankjewel! Hoe vind ik "fotopapier zonder rasters"? Als ik bijvoorbeeld bij Profotonet kijk, zie ik verschillende soorten papier - welke zouden geschikt zijn?
Waarschijnlijk weet die professionele afdrukcentrale het het beste, het is tenslotte zijn/haar vak