Kan ik een compensatie verwachten als de levertijd van mijn meubels is overschreden?

Ik had 2 tafels en een bankstel besteld bij profijt, in de winkel is mij vermeld dat de tafels binnen 3 weken er zouden zijn en het bankstel binnen 4 a 6 weken. De 6 weken zijn inmiddels voorbij! Het bankstel kan eventueel al bezorgd worden maar de tafels zijn nog niet eens besteld bij de leverancier. Ze kunnen me ook niet vertellen hoe lang het nog gaat duren. Ze zijn wel CBW erkend. Maar kan ik nu een compensatie verwachten en zo ja wat?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
15.2K

Het beste antwoord

CBW zegt het volgende over de levertijden:

Wanneer de levertijd wordt overschreden, dan krijgt de ondernemer in eerste instantie een nadere termijn om alsnog te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht de ondernemer uw bestelling dan nog niet afgeleverd hebben, dan kunt u de bestelling kosteloos annuleren of een schadevergoeding vragen. Er moet dan wel sprake zijn van financiele schade als gevolg van het uitblijven van de levering, bijvoorbeeld een uitgestelde verhuizing (extra huur) of de huur van een noodkeuken. De schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, uit beleefdheid een bos bloemen misschien.
Je kunt het wel afbestellen als ze hun afspraak niet nakomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"verwachten" is een erg groot woord.
Zij zijn haar afspraken niet na gekomen, dus je hebt het recht om je geld terug te eisen en af te zien van de koop.
Echter je kan voorstellen om een gedeelte van het aankoopbedrag retour te krijgen als middenweg van het probleem.
Gaan zij hier niet mee akkoord dan kan je alsnog van de koop afzien.

Succes ermee!