Heeft iemand ervaring met een ultrasone vaporisator?

Op vakantie in frankrijk zag ik een soort verdamper van water, maar niet geen verdamping door hitte, maar door ultrasoon geluid (dacht ik) je kunt er ook olie indoen zodat je huis lekker ruikt. Heb jij er ervaring mee? Weet je waar je het in Nederland kunt kopen en wat het ongeveer kost?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Al weer jaren worden er van deze soort apperaatjes verkocht voor o.a. vijvers en /of binnen waterbakken.
De werking is inderdaad door ultrasonische geluidsgolfven.
Deze veroorzaken trillingen tegen een membraam, waardoor het water veranderd in mist.
Deze mist gaat niet omhoog maar omlaag en kan dus alles op de ondergrond drijfnat maken!
Dus even oppassen voor binnen gebruik!
Prima voor op plavuizen maar niet op hout!
Prijs vanaf €25.
Meestal ook nog verlicht met een of meerdere ledlampjes in div. kleuren.
Er zijn al heel veel soorten in, ook voor binnen in allerlei vormen.
Ieder jaar moet het membraampje(s) vervangen worden omdat ze door de trillingen slijten.
Het ziet er erg leuk uit, een aanrader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hey dupka, waarom zou je daar zo'n duur en geavanceerd apparaat voor aanschaffen terwijl het ook met een gewoon oliebrandertje kan?

In dit soort apparaten moet meestal, een vluchtige olie waarbij je al snel uitkomt op etherische olie wat ontzettend duur is, afhankelijk van het soort. Meestal wordt dit soort apparaten dan ook vaak gebruikt voor Aromatherapie.

Als je gewoon voor een lekker geurtje in je huis wilt gaan dan zou ik gewoon een simpele aromabrander aanschaffen, zoeentje waar je een waxinelichtje onder moet doen en dan verschillende lekkere geurolien in kan doen die je huis(kamer) van een heerlijke geur voorzien.

Ik kan je hier geen extra info geven zonder de indruk te wekken dat ik reclame wil maken, maar het kan echt een stuk goedkoper hoor!

Toegevoegd na 8 minuten:
Dupke, sorry :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) Je moet je dan afvragen of die vochtige lucht wel zo goed is voor je longen wanneer je dat inademt, vandaar dat dit ook juist vaak voor aromatherapie wordt toegepast met etherische olien. Wanneer je daar gewoon een goedkope geurolie in doet waarvan je niet weet wat de samenstelling is (vaak chemisch) dan kan dat meer schade aanrichten dan je denkt. Met een aromabrander kan het inderdaad ook al snel benauwd worden wanneer je niet snel genoeg water bijvult, maar het kan ook nog anders waarbij je geen water toe hoeft te voegen (dus geen dampen). Als je liever geen vuur gebruikt in de vorm van een waxinelichtje dan zou zo'n apparaat misschien uitkomst kunnen bieden, maar dan moet je nog altijd opletten welke soort olie je erin gebruikt om hem niet binnen de kortste keren naar z'n mallemoer te hebben.