Ik heb een paar inbouw halogeen lampjes. Deze gaan steeds uit. Als ik de lampjes heen en weer wiebel doen ze het weer even. Wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
8.3K

Antwoorden (4)

Zeer waarschijnlijk een contactprobleempje van de pootjes van t lampje (kunnen vettig zijn).
T lampje ff heel goed paar keer erin en eruit doen kan helpen.
Anders bv ontvetten maar heel simpel trucje geef een krasje op de pootjes dat verhelpt t meestal wel.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bedrading die aangesloten is niet goed vast zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aansluiting van de lampjes is dan waarschijnlijk verbrand door slecht contact.
Contactveertjes die met de pootjes contact moeten maken worden dan zo warm dat ze gaan gloeien en hun veerkracht permanent verliezen, waardoor ze helemaal geen contact meer maken.
De aansluiting kan dan soms nog een beetje hersteld worden door het opschuren van de pootjes van het lampje en ook van de contactveertjes, maar meestal is het vervangen van de fitting toch een betere optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien een lampje een aantal keren aan en uit is geweest,dus los zit brandt er een klein gedeelte van de pootjes en/ of de fitting weg, doordat er vonkjes geweest zijn.
Deze zijn heel erg heet en tasten het koper aan.
met wat schuren iets verbuigen, krassen enz. kan je het wel tijdelijk verhelpen, maar vervangen is slimmer, want het probleem wordt steeds erger.
Neem dan meteen led spotjes, die zijn er al met warm wit ( gloeilampenkleur) en besparen wel 90 % aan stroom en worden nooit meer heet, gaan veel langer mee.
Ik heb ze nu een half jaar en zou niets anders meer willen.
Heel veel mooi licht voor heel weinig geld aan stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de pootjes te verbuigen, doen nu 2 van de 4 spotjes het. Tevens heb ik geprobeerd een nieuwe halogeen lamp in de laatste 2 spotjes te doen, maar het doet het nog steeds niet. Moet ik dan de fitting vervangen en hoe doe ik dat?