Hoe kan ik het best behangen?

We gaan verhuizen naar een nieuwe woning, de muren zijn van beton en worden behangklaar opgeleverd.
Nu is mijn vraag: moet ik de muren dan nog voorbehandelen, b.v.met voorstrijk of wat voor behandeling dan ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (5)

Als je gaat behangen hoef je er niets aan te doen, daarom heet het behangklaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De muren moeten worden voorgestreken voor een betere hechting.
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Prima maar voorstrijken is echt wel beter
Bij nieuwbouw is het vaak belangrijk dat het vocht uit de muren gaat.. Daar kun je speciaal behang voor krijgen of de eerste paar jaar een goedkoop behang plakken... Dit laatste lijkt me de beste optie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet behangklaar over het algemeen niet te letterlijk nemen. In de praktijk betekent dit veelal dat de grove onregelmatigheden gedicht / gestuct zijn, maar dat enige reparatie vaak -voor een strak resultaat- nog wel nodig is.
Een en ander is mede afhankelijk van het type behang dat je gaat verwerken. Bij een vlak behang zal je meer aandacht aan de ondergrond moeten besteden dan bij een behang met profiel (vinyl of opgeschuimd)
In ieder geval met een breed plamuurmes of stucmes voorzichtig langs de muur schrapen om het opliggend vuil / gruis te verwijderen en nadien met een zachte stoffer stofvrij maken. Licht schuren kan ook, maar geeft meer fijnstof.
Lijm een dag van te voren de muren voor met een verdunde behangerslijm (zie verpakking) om de zuiging in de ondergrond op te heffen. Het behangen zal daardoor een stuk makkelijker, sneller en beter verlopen.

Hoe dan ook ....succes met de verhuizing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons zeiden ze ook dat het behangklaar was... wat ben ik bljj dat ik geschilderd heb zeg... wel even voorbehandelen natuurlijj! als ik het behang bij meerdere buurtjes zie wordt ik d
aar niet vrolijk van!