Waar kun je gebleekte koffiefilters kopen?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is inderdaad om mee te knutselen, met stiften en water etc.

12 jaar geleden
in: Interieur
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Papier kan wel of niet gebleekt worden. Als het gebleekt wordt kan dit met stoffen op basis van chloor of met stoffen op basis van zuurstof.
Papier gebleekt zonder chloor of chloorderivaten (TCF-gebleekt) is de minst milieubelastende bleekmethode. Hiervoor worden stoffen als waterstofperoxide, ozon of zuiver zuurstof gebruikt.
Papier gebleekt met chloorderivaten (ECF-gebleekt) is ongewenst.
Papier gebleekt met chloor is het meest milieubelastend. Gelukkig wordt dit zo goed als niet meer toegepast. Het spreekt voor zich dat papier niet bleken het minst schadelijk is.
Waarom zou je gebleekte koffiefilters willen kopen? Je ziet het filter eventjes helderwit uit de verpakking komen, stopt het in de filterhouder, doet er koffie in en je zet je koffie. Daarna is je filter gevuld met koffiedrab.
Voor die ene seconde kun je toch wel even tegen ongebleekt papier aankijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wil deze persoon wel helemaal geen koffie zetten, maar gewoon iets creatiefs doen met de witte zakjes.. Niet zo snel zijn met je kritiek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pindakoek
ik wilde net precies dezelfde reactie geven toen de reactie van Annigje nog een antwoord was :)

Het beste antwoord

supermarkt

Toegevoegd na 10 minuten:
Er is alleen een klein verschil wat betreft de productie: witte koffiefilters worden op milieuvriendelijke wijze met zuurstof gebleekt (niet met chloor), ...

Toegevoegd na 11 minuten:
Blokker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Juist doordat ik zelf op zoek was naar ongebleekte koffiefilters zag ik recent dat die bij Albert Heijn voor grootte 2 verkocht worden.
Amadea
12 jaar geleden
c-1000 spar
de meeste supermarkten verkopen ze