Ik wil de kussens van mijn bankstel wassen. Fluweelachtig stof, zwart met ecru. Hoe voorkom ik kleurverschil met armleuningen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6.4K

Het beste antwoord

Je zou de hoezen met puur azijn kunnen wassen, en een een thee lepel onthardingszout van de vaatwasser.
Dit zorgt ervoor dat de stof goed door en door nat word want meestal zit er een soort waterafstotend laagje op als ze nog nooit gewassen zijn.

De armleuningen zou ik ook zeker met een sopje even bij langs gaan, zodat ook hier de stof "bewerkt" is en dat er niet erg veel verschil zal zijn.

De hoezen kun je beter wel even lauw strijken, want het is een erg strak bankstel zag ik zo op de foto.

Na dit alles kun je de bank in sprayen met dat spul om jassen enzo waterafstotend te maken. Dit zorgt ervoor dat er niet zo gauw nieuwe vlekken aan de stof hechten.
Maar ik vind het wel dapper dat je het aandurft hoor!

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je hiervoor beter bij het Kruitvat,tapijt/meubelstof reiniger kunt kopen,dit is en spuitbus waarmee je je bank moet inspuiten,het geheel gaat schuimen en even in laten werken,hierna met een droge schone doek het omhoog gekomen vuil eraf halen.

Of het uitloopt weet ik niet dus daarom kun je het beter eerst op een plek proberen die voor het oog niet zichtbaar is.[bijv een stukje van de achterkant van de bank of kussen].
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets dacht ik ook, ik vind het wel dapper dat ze de kussens durft te wassen! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Wicca,
Mijn dochter doet het ook met de stof die om haar kussens zitten want die kun je eraf ritsen,maar je ziet dan op een gegeven moment toch kleurverschil.
Kijk eerst eens of er een wasvoorschrift in zit, en houd je daar aan i.v.m. evt. claims naar de winkelier toe. Als het gewassen kan worden, dan in ieder geval binnenstebuiten keren, en òf een boel azijn aan je wasmiddel toevoegen, òf colour catcher doekjes gebruiken. Maar kleurverschil zul je waarschijnlijk toch krijgen, omdat de hoezen als het goed is weer helemaal schoon zijn, terwijl de leuningen er door het gebruik een beetje aangetast uitzien.